رزمایش مشترک دریایی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن آغاز شد

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف تقویت همکاری امنیتی و واکنش بهتر به آنچه تهدیدهای موشکی فزاینده کره شمالی خوانده شده، رزمایش مشترک دریایی خود را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن که روز جمعه در مذاکراتی در واشنگتن درباره برگزاری منظم رزمایش‌های دفاع موشکی و ضدزیردریایی به توافق رسیدند، امروز(دوشنبه) رزمایش مشترک خود را با هدف تقویت همکاری امنیتی و آمادگی بهتر برای پاسخ به تهدیدهای موشکی کره شمالی شروع کردند.

رزمایش‌های امروز در آب‌های بین‌المللی بین کره و ژاپن، ناوشکن هفت‌هزار و ۶۰۰ تُنی مجهز به سامانه موشکی «ایجیس» شامل یولگوک کی‌آی کره جنوبی، ناوشکن مجهز به موشک هدایت‌شونده «بنفولد» آمریکا و ناوشکن «آتاگو» ژاپن را گرد هم می‌آورد.

نیروی دریایی کره جنوبی با اعلام خبر آغاز این رزمایش، اعلام کرد که این مانورهای نظامی بر تسلط روی شیوه‌های واکنش از شناسایی و ردگیری تا اشتراک اطلاعات تمرکز داشته و از طریق ایجاد یک هدف فرضی و با در نظر گرفتن احتمال اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی با استفاده از موشک بالستیک برگزار خواهد شد.

نیروی هوایی آمریکا و کره جنوبی، همچنین قرار است از امروز رزمایشی ۱۲ روزه را آغاز کنند. کره شمالی روز جمعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد آزمایش کرد.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده که این رزمایش‌ها همکاری سه‌جانبه برای مواجهه با چالش‌های امنیتی منطقه‌ای را بهبود بخشیده و تعهد قاطع سه کشور را برای برقراری امنیت نظم بین‌المللیِ آزاد و شفاف و مبتنی بر حاکمیت قانون، نشان می‌دهد.

همزمان با اینکه کره جنوبی و آمریکا از ماه مارس، اقدام به برگزاری رزمایش‌های بهاریِ سالانه کردند، پیونگ‌یانگ نسبت به «اقدام عملی‌تر و تهاجمی‌تر» تهدید کرد. کره شمالی این رزمایش‌ها که گاها با حضور ژاپن برگزار می‌شود را نوعی تمرین و آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای توصیف می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس