جنگنده‌ها و ناوهای چین همچنان در آب‌های تایوان گشت می‌زنند

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که جنگنده‌ها و ناوهای چین همچنان در آب‌های این جزیره حضور دارند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که به‌رغم پایان رزمایش سه روزه پکن در حریم آبی و هوایی این جزیره خودمختار، جنگنده‌ها و ناوهای چین همچنان در اطراف تایوان حضور دارند.

پس از بازگشت تسای اینگ‌ون، رئیس جزیره تایوان از آمریکا و ملاقات با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، چین رزمایشی را از روز شنبه در آب‌های پیرامون تایوان آغاز کرد.

چین که پیش‌تر به آمریکا درباره سفر تسای و ملاقاتش با مک‌کارتی هشدار داده بود، هرگز استفاده از زور را برای الحاق تایوان به پکن را رد نکرده است. این در حالی است که کابینه تایوان قوبا ادعاهای چین را به چالش کشیده است.

هرچند چین دیشب به رزمایش خود پایان داد اما وزارت دفاع تایوان امروز مدعی شد که ۹ ناو و ۲۶ جنگنده چینی از جمله جِی -۱۶ و سوخ و۳۰، همچنان حوالی این جزیره گشت می‌زنند.

در این بیانیه همچنین اضافه شده که نیروی هوایی، دریایی و همچنین اپراتورهای موشکی تایوان که در ساحل مستقر هستند، همچنان شرایط را رصد کرده و پاسخ خواهند داد.

تسای اینگ‌ون، اندکی پیش از نیمه‌شب دوشنبه در فیسبوک با ادعای استقلال تایوان از چین نوشت: به عنوان رئیس تایوان، کشورم را به جهان معرفی می‌کنم. با این حال، چین از سفر من به آمریکا، برای برگزاری این رزمایش‌ها استفاده کرده و باعث بی‌ثباتی تایوان و منطقه شده است. این رویکرد برای کشوری بزرگ در منطقه، رویکردی مسئولانه نیست.

چین در رزمایش اخیر، حملات دقیق به مواضع و موانع جزیره تایوان را شبیه‌سازی کرد. پکن این جزیره را بخشی از قلمرو خود دانسته و سفرهایی همچون سفر اینگ‌ون به آمریکا یا سفر مقامات خارجی به این جزیره را، نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    2 0
    خدا پرستان عالم با هر دبن و آیینی ،پیروز هر میدان خواهند بود ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس