کد خبر 1478483
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
چین از آغاز رزمایش سه روزه در تنگه تایوان خبر داد

چین اعلام کرده قصد برگزاری رزمایشی سه روزه در تنگه تایوان دارد.

به گزارش مشرق، چین اعلام کرده قصد برگزاری رزمایشی سه روزه در تنگه تایوان دارد.

وزارت دفاع تایوان همزمان اعلام کرده ۱۳ هواپیما و سه ناو جنگی چین را در اطراف این جزیره شناسایی کرده است.

جبهه شرقی ارتش آزادی خلق چین گفت رزمایش «شمشیر برنده متحد» از روزهای ۸ تا ۱۰ آوریل «برای آمادگی‌های رزمی» برگزار خواهد شد.

حضور ناو و هواپیماهای چین در محدوده تایوان در شرایطی صورت گرفته است که رئیس‌جمهور تایوان که از حزب حامی استقلال جزیره از چین است،‌ چهارشنبه با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کتابخانه ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» در نزدیکی لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا دیدار و گفت‌وگو کرد و این در شرایطی است که پکن در هفته‌های اخیر به طور مکرر تهدید به انتقام از تایوان برای این اقدام تحریک‌آمیز کرده است.

پیش از این در ماه آگوست سال گذشته میلادی، چین پس از سفر جنجالی «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش‌های نظامی بی‌سابقه‌ای را در اطراف تایوان برگزار کرد.

پکن روز پنجشنبه متعهد شد «اقدامات قاطع و مؤثری برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود» اتخاذ کند. وزارت خارجه چین نشست تسای-مک کارتی در خاک ایالات متحده را با «اقدامات بسیار اشتباه تبانی» بین ایالات متحده و تایوان مقایسه کرد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس