کد خبر 1477743
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
پاسخ نظامی ارتش چین به سفر رئیس تایوان به آمریکا

در آستانه دیدار رئیس منطقه خودمختار تایوان با مقامات ارشد آمریکا، ارتش چین از آغاز گشت‌زنی‌های نظامی در دو منطقه در نزدیکی تنگه تایوان خبر داد.

به گزارش مشرق، در آستانه دیدار «کوین مک‌کارتی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا و «تسای اینگ‌ون»، رئیس منطقه خودمختار تایوان در واشنگتن، اداره ایمنی دریایی چین در استان فوجیان (واقع در نزدیکی تنگه تایوان) از آغاز گشت‌زنی‌های نظامی ارتش چین در مناطق مرکزی و شمالی تنگه تایوان خبر داد.

پیش از این وزارت خارجه چین اعتراض شدید خود را نسبت به این دیدار اعلام و تأکید کرد که سفر رئیس تایوان به آمریکا و دیدار با مقامات ارشد این کشور، در تضاد با اصل «چین واحد» و تضعیف‌کننده حاکمیت پکن است.

چین، جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و همواره بر الحاق صلح‌آمیز این جزیره تاکید و در عین حال اعلام کرده که در صورت لزوم از «قوه قهریه و زور» برای الحاق استفاده خواهد کرد.

دُور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان پیشین آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه پارسال به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس