کد خبر 1478090
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
واکنش پکن به دیدار تحریک‌آمیز در آمریکا؛ با قدرت پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن دیدار رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان در کالیفرنیا، وعده پاسخ قاطع و با قدرت پکن را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، دیدار تحریک آمیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان در ایالت کالیفرنیا، واکنش تند مقام ارشد چینی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از اینکه تسای اینگ ون رئیس‌جمهور تایوان با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت‌وگو کرد، چین روز پنجشنبه متعهد شد که با «اقدامات قاطعانه» پاسخ این اقدام را بدهد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری با خبرنگاران در پکن اقدام آمریکایی‌ها در انجام دیدار با رئیس‌جمهور تایوان را محکوم کرد.

وی همچنین اضافه کرد: «چین اقدامات قاطع و قدرتمندانه را برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اتخاذ خواهد کرد».

این مقام ارشد پکن توضیحات بیشتری درباره اقدامات مدنظر چین برای ارائه پاسخ به اقدام آمریکایی‌ها ارائه نداد.

رئیس‌جمهور تایوان که از حزب حامی استقلال جزیره از چین است،‌ روز گذشته (چهارشنبه) با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کتابخانه ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» در نزدیکی لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در شرایطی انجام شد که پکن در هفته‌های اخیر به طور مکرر تهدید به انتقام از تایوان برای این اقدام تحریک‌آمیز کرده است.

پکن تایوان را بخشی از خاک چین می‌داند. مسئولان ارشد چین بارها به آمریکا درباره دخالت در امور تایوان هشدار داده و مراودات واشنگتن با تایوانی‌ها را مغایر با سیاست «چین واحد» خوانده است.

دیدار مقام‌ تایوانی با آمریکایی در شرایطی صورت گرفته است که چین بارها به مسئولان این جزیره و حامیان غربی آن درباره تمایلات «جدایی طلبانه» هشدار داده و وعده داده است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

آمریکایی‌ها در دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات طی سالیان گذشته به رغم اعلام پایبندی به سیاست چین واحد، مراودات خودشان را تایوان را حفظ کرده و به اقدامات تحریک آمیزی از قبیل فروش تسلیحاتی دست زده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس