کد خبر 1478070
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
آماده باش ارتش چین/ واشنگتن از دخالت دست بردارد

سخنگوی وزارت دفاع چین از آمادگی ارتش این کشور در راستای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع چین به شدت به واشنگتن درباره دخالت در امور داخلی این کشور هشدار داد.

وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه از آمریکا خواست که در امور داخلی چین دخالت نکند.

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد: ما به شدت با هرنوع تعامل رسمی میان آمریکا و تایوان و نیز هر سفری از سوی رئیس تایوان به آمریکا تحت هر نام و بهانه ای، مخالفیم.

وزارت دفاع چین این قبیل اقدامات را ناقض اصل چین واحد دانست و از آمریکا خواست که به تعهدات خود در قبال چین در مساله تایوان، پایبند باشد.

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که ارتش این کشور به مسئولیت و ماموریت خود عمل خواهد کرد و همیشه در حالت آماده باش خواهد بود و قاطعانه از حاکمیت چین و تمامیت ارضی آن و نیز صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان محافظت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پیش از این هم، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که ارتش این کشور در برابر تلاش برای جدا کردن تایوان از چین و دستیابی به استقلال جزیره به هر قیمتی، حتی به قیمت جنگ، مقاومت خواهد کرد.

کیان در این باره گفت: «وی فنگ» وزیر دفاع تاکید کرد که اگر کسی جرأت کند تایوان را جدا کند، ارتش چین مطمئناً آماده جنگ خواهد بود و در مقابل هر گونه طرحی برای جدا کردن تایوان یا دستیابی اش به استقلال خواهد ایستاد.

وی همچنین تاکید کرد که ارتش آزادی بخش خلق چین قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور دفاع می کند.

اشاره سخنگوی وزارت دفاع چین به اظهارات وزیر دفاع این کشور در پی دیدار امروز جمعه فنگ با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور است.

وزیر دفاع چین با اشاره به مسئله فروش تسلیحات آمریکایی به جزیره تایوان و تحریک جدایی طلبان در این جزیره گفته بود: دولت و ارتش چین با قاطعیت با هرگونه تلاش برای دستیابی به استقلال تایوان مقابله کرده و همچنین قاطعانه از اتحاد مجدد سرزمین مادری دفاع خواهند کرد.

وی ادامه داده بود: اخیراً آمریکا اعلام کرده است که مجدداً به تایوان تسلیحات می فروشد که این امر به حاکمیت و منافع امنیتی چین آسیب جدی وارد کرده و پکن به شدت مخالف آن است و شدیداً آن را محکوم می کند.

فنگ تاکید کرد که تایوان، تایوان چینی است و اصل چین واحد به نوبه خود شالوده سیاسی روابط آمریکا و چین است. نمی توان از تایوان برای کنترل چین استفاده کرد.

پیشتر رسانه ها اعلام کردند که وزرای دفاع چین و آمریکا امروز با یکدیگر دیدار کرده اند. این دو پیشتر در ماه آوریل به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

واشنگتن در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» خود سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون چین با تحریک جدایی طلبان در تایوان، هنگ کنگ و تبت دارد. همچنین حضور گسترده نظامی در آب های منطقه، ایجاد ائتلاف های نظامی با کشورهای هم پیمان خود و همکاری های نظامی و ارسال تسلیحات به تایوان از دیگر اقدامات آمریکا است.

پکن بارها نسبت به این اقدامات تحریک آمیز واشنگتن هشدار داده و از آمریکا خواسته است تا حاکمیت چین را به رسمیت بشناسد و در امور داخلی پکن دخالت نکند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس