کد خبر 1479383
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
رئیس تایوان

رئیس تایوان در واکنش به رزمایش سه روزه چین در اطراف این جزیره، اعلام کرد این رزمایش غیر مسئولانه بود.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان امروز (سه‌شنبه) پس از پایان سه روز رزمایش چین اعلام کرد که هواپیماهای جنگی و کشتی‌های نیروی دریایی این کشور همچنان در آب‌های اطراف تایوان هستند.

براساس گزارش رویترز، چین رزمایش خود را روز شنبه پس از بازگشت تسای به تایپه از سفر لس آنجلس و دیدار با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز کرد.

چین که به آمریکا هشدار داده بود به تسای اجازه ملاقات با مک کارتی را ندهد، از انجام این دیدار به خشمگین شده و به تمرینات نظامی خود اطراف تایوان ادامه می‌دهد.

اگرچه چین دوشنبه شب اعلام کرد که رزمایش‌ها پایان یافته است، اما وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۹ کشتی چینی و ۲۶ هواپیما از جمله جنگنده‌های J-۱۶ و Su-۳۰ را در اواخر صبح سه شنبه در حال انجام گشت زنی‌ در اطراف جزیره مشاهده کرده است.

از سویی دیگر نیروی هوایی تایوان، نیروی دریایی و خدمه موشکی مستقر در ساحل از نزدیک در حال نظارت این اقدامات چین هستند. دولت تایوان بارها این رزمایش‌ها را محکوم کرده است، اما ادعا کرد ه است باعث تشدید یا تحریک آن نخواهد شد.

کمی قبل از نیمه شب دوشنبه، تسای اینگ ون، رئیس تایوان در صفحه فیس بوک خود نوشت: به عنوان رئیس جمهور، من نماینده کشورم در جهان هستم و سفرهای من به خارج، از جمله سفر به آمریکا، جدید نیست و انتظار مردم تایوان است.

او در ادامه مدعی شد: با این حال، چین از این برای راه اندازی مانورهای نظامی استفاده کرد که باعث بی ثباتی در تایوان و منطقه شد. این یک نگرش مسئولانه برای یک کشور بزرگ در منطقه نیست.

چین حملات دقیق و محاصره تایوان را در طول رزمایش شبیه‌سازی کرد و ده‌ها جت جنگنده و بمب‌افکن را فرستاد. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که روز دوشنبه ۹۱ هواپیمای ارتش چین در ماموریت‌هایی در اطراف جزیره پرواز کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 2
    احمقانه نه غیرمسئولانه
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 1
      این زنیکۀ نوکر یانکی های گاوچرون تروریست همنس باز غلط کرد با ارباباش !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس