ادامه تنش‌آفرینی غرب؛ هیات پارلمانی کانادا به تایوان رفت

در ادامه اقدامات تحریک آمیز غرب علیه چین در قبال تایوان، یک هیات ۱۰ نفره از اعضای ارشد پارلمان کانادا برای دیدار با مقام‌های تایوانی، به این جزیره سفر کردند.

به گزارش مشرق، به رغم هشدارهای چین به غربی‌ها درباره دخالت در امور تایوان، تعدادی از قانونگذاران کانادایی برای آنچه «تقویت روابط با تایوان» خوانده شده، وارد این جزیره شدند.

به گزارش روزنامه «هندوستان تایمز»، سفر هیات ۱۰ نفره پارلمان کانادا به تایوان در شرایطی انجام شده که به دنبال دیدار تحریک آمیز رئیس‌جمهور تایوان در ایالت کالیفرنیا، چین در نزدیکی تنگه تایوان رزمایش نظامی برگزار کرد.

طبق اعلام «دفتر تجاری کانادا در تایوان»، هیات پارلمان کانادا روز یکشنبه خود را به این جزیره رساند. این دفتر افزود: «سفر آنها (قانونگذاران کانادایی) به تقویت روابط دوجانبه بین کانادا و تایوان کمک خواهد کرد. ما امیدواریم هیات‌های بسیار بیشتری هم در آینده نزدیک به این اقدام ملحق شوند».

قرار است هیات اعزامی کانادا به تایوان با رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و نمایندگان ارشد سازمان‌های غیردولتی و بازرگانان در تایوان دیدار کند.

«جان مک کی» از حزب حاکم لیبرال و رئیس کمیته دفاع ملی مجلس عوام کانادا ریاست هیات اعزامی به تایوان را برعهده دارد و در این هیات، نمایندگانی از همه احزاب مهم مانادا هم حضور دارند.

سفر قانونگذاران کانادایی به تایوان در شرایطی انجام گرفته که چین همواره به آمریکا و متحدانش درباره مراودات با تایوان و دخالت در امور داخلی چین به شدت هشدار داده است.

پکن، تایوان را بخشی از خاک چین می داند و بارها دخالت‌های غربی‌ها را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد خوانده است.

دولت کانادا طی سال‌های اخیر چند بار در همراهی با مواضع آمریکایی‌ها در قبال چین و تایوان، اقدام به اعزام نمایندگان ارشد خود به این جزیره کرده و همچنین در مواردی هم، به اقداماتی از قبیل عبور کشتی‌های جنگی کانادا از تنگه تایوان مبادرت کرده است.

اقدام تازه کانادا در اعزام هیات پارلمانی به تایوان در ادامه همراهی این کشور همسایه آمریکا با مواضع ضد چینی آمریکایی‌ها صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CN ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    غربیها آنقدر روی اعصاب چین خواهند رفت تا یا جنگ بشه و یا چین بی خیال تایوان گردد، گذر زمان نشان خواهد داد که کدام اتفاق خواهد افتاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس