نظارت کامل ارتش چین بر عبور کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان

سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت، این فرماندهی از نزدیک عبور کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان را دنبال کرد و تحت نظر داشت.

به گزارش مشرق، «شی یی» سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین دوشنبه (۱۷ آوریل) گفت این فرماندهی از نزدیک عبور کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان در روز گذشته را دنبال کرد و تحت نظر داشت.

به گزارش شبکه سی‌جی‌تی‌ان، این مقام نظامی ارشد چین گفت نیروی دریایی ایالات متحده ترانزیت ناوشکن یواس‌اس میلیوس مجهز به موشک هدایت‌شونده از طریق تنگه تایوان را بزرگ‌نمایی کرد و سپس هشدار داد فرماندهی شرقی ارتش چین برای حفظ قاطعانه حاکمیت و امنیت ملی و صلح و ثبات منطقه در حالت آماده‌باش قرار دارد.

پیش‌تر و در ادامه تحرکات واشنگتن فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده از ورود ناوشکن موشک‌انداز این کشور به آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داده بود. فرماندهی آمریکا در ادامه گفت نیروی دریایی ایالات متحده به صورت روزانه عملیاتی را در دریای چین جنوبی انجام می‌دهد.

این اقدام ایالات متحده در شرایطی انجام شد که در ماه مارس، مقام‌های چین از ارتش ایالات متحده درخواست کردند تا اقدامات تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی را متوقف کنند و در آن زمان نیز ناوشکن یواس‌اس میلیوس وارد آب‌های مورد مناقشه جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی شده بود.

از طرف دیگر، علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، اخیراً رئیس‌جمهور تایوان در اقدامی تحریک‌آمیز به آمریکا سفر کرد و با رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

چین که در خصوص این دیدار هشدار داده بود، در واکنش از شنبه هفته گذشته رزمایش گسترده سه‌روزه‌ای را برگزار کرد. ارتش چین در روز پایانی این رزمایش در اطراف تایوان، محاصره دریایی و هوایی این جزیره را شبیه‌سازی کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس