کد خبر 1481133
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
شلیک هشدار کشتی جنگی کره جنوبی به شناور کره شمالی

ارتش کره جنوبی از شلیک هشدار به یک شناور کره شمالی در آب‌های مورد مناقشه بین دو کشور همسایه خبر داد.

به گزارش مشرق، ارتش کره جنوبی از شلیک هشدار به یک شناور کره شمالی در مرزهای آبی مورد مناقشه بین دو کشور خبر داد.

به گزارش وبگاه «نیوی تایمز» ارتش کره جنوبی مدعی شده برای عقب راندن شناور گشتی کره شمالی که در تعقیب قایق ماهیگیری چینی از مرز دریای مورد مناقشه عبور کرده بود، شلیک کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که قایق گشتی کره شمالی حوالی ساعت ۱۱ صبح روز شنبه به وقت محلی در تعقیب قایق چینی از خط مرزی عبور کرد، اما بلافاصله پس از شلیک گلوله‌های هشدار کشتی نیروی دریایی کره جنوبی عقب نشینی کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته است که ارتش این کشور از نزدیک فعالیت‌های نظامی کره شمالی را زیر نظر دارد و در عین حال برای احتمالات مختلف تحریک آمیز آماده می‌شود.

نیروی دریایی کره جنوبی اغلب برای عقب راندن کشتی‌های کره شمالی که از مرزهای دریایی این کشورها عبور می‌کنند، شلیک کرده اما در طول سال‌ها درگیری‌های مرگباری نیز رخ داده است. سئول، کره شمالی را مسئول حمله به کشتی جنگی کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ می‌داند که منجر به کشته شدن 46 ملوان شد، اما کره شمالی مسئولیت آن را رد کرده است.

تهاجم روز شنبه در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه رخ داد. ارتش کره جنوبی و آمریکا از روزهای آینده رزمایش مشترک گسترده دیگری را با حضور ۱۱۰ هواپیمای جنگی از جمله جنگنده‌های پیشرفته «اف-۳۵» برگزار خواهند کرد. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که رزمایش های هوایی که از دوشنبه آغاز می‌شود تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت، و هدف آن تقویت توانایی‌های عملیاتی ترکیبی و نشان دادن موضع دفاعی مشترک متحدان در مواجهه با تهدیدات کره شمالی است.

مقامات کره جنوبی همچنین می‌گویند که کره شمالی بیش از یک هفته است که به تماس‌های کره جنوبی از خطوط مستقیم بین دو کره پاسخی نداده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا از مقام‌های سیاسی و نظامی کشورش خواست که بازدارندگی جنگی را به شیوه‌ای تهاجمی‌تر پیگیری کنند. کیم در جلسه بزرگ کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کره شمالی، درباره «مسائل مهم نظامی» صحبت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس