کد خبر 1490311
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
تاکید «کیم جونگ اون» بر اهمیت ماهواره نظامی علیه آمریکا

رهبر کره شمالی در بازدید از روند آماده‌سازی پرتاب اولین ماهواره نظامی این کشور، در اختیار داشتن فناوری ماهواره جاسوسی را حائز اهمیت راهبردی در بازدارندگی علیه آمریکا دانست.

به گزارش مشرق، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد چهارشنبه تملک ماهواره جاسوسی نظامی برای این کشور را دارای اهمیت راهبردی با توجه تشدید توطئه‌های آمریکا توصیف کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌ان‌اِی) گزارش داد که کیم به همراه دخترش از تأسیسات راهبردی فضائی و روند آماده‌سازی پرتاب اولین ماهواره نظامی این کشور بازدید کرده است.

رهبر کره شمالی گفت: «هر چه دسیسه‌های تقابل‌جویانه امپریالیست‌های آمریکایی و باند دست‌نشانده آنها در کره جنوبی علیه کره شمالی مستأصل‌تر شود، کره شمالی هم با حالت تهاجمی‌تر و مشروعیت بیشتری از حاکمیت و حق دفاع از خود برای مهار مستمر دسیسه‌های آنها و محافظت از مردم استفاده خواهد کرد».

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، کیم در اختیار داشتن فناوری ماهواره جاسوسی نظامی برای کره شمالی را حائز اهمیت راهبردی دانسته و بر اهداف استراتژیک بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت امنیتی کره شمالی نیازمند پرتاب ماهواره جاسوسی نظامی است، اظهار داشت: «تملک یکی از آنها به تقویت توان دفاعی کمک کرده و تغییر قابل توجهی در توسعه فناوری فضایی نظامی و توسعه علم و تکنولوژی فضا ایجاد می‌کند».

طبق این گزارش، کیم همچنین برنامه کاری بعدی کمیته مقدماتی برای پرتاب ماهواره را تایید کرده و کار این کمیته را که «مسئولانه وظایف خود را انجام می‌دهد»، ستود.

او پیش از این نیز با تاکید بر لزوم پرتاب هرچه سریعتر ماهواره جاسوسی به فضا، گفته بود که در پس زمینه وضعیت امنیتی ملتهب منطقه به دلیل رزمایش‌های نظامی فعلی بین آمریکا و کره جنوبی به بهانه بازدارندگی گسترده و تقویت ائتلاف آنها، طبیعی است که پیونگ‌یانگ نیز توانمندی‌های بازدارنده نظامی خود را افزایش دهد.

تاکید «کیم جونگ اون» بر اهمیت ماهواره نظامی علیه آمریکا

تاکید «کیم جونگ اون» بر اهمیت ماهواره نظامی علیه آمریکا

تاکید «کیم جونگ اون» بر اهمیت ماهواره نظامی علیه آمریکا

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    2 0
    در ماهواره پرتاب ماهواره به شدت عقب افتادیم بعد بیست سال هنوز در مدار لئو هستیم
    • سید IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      2 0
      ممکن است بگوییم در کره شمالی رفاه در حد کره جنوبی نیست، اما پیشرفته بودن منحصر به رفاه نیست! چنان که هندوستان هم! به علاوه در کشورهای غربی هم آن چنان که تبلیغات گول زننده رسانه هایشان بازنمود می کنند رفاه شامل همه نمی شود که حتا بخش بزرگی از جوامع شان به خصوص مهاجرین در فلاکت مطلق روزگار می گذرانند و در واقع پشت صحنه چیدمان دلفریب صحنه هستند حتا در کشورهای فوق مرفهی مانند سوئد، لوگزامبورگ، سوییس و نروژ !!!
  • علیرضا IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    2 0
    دخترش چه نازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس