کد خبر 1474568
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
کره شمالی باز هم موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد

در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رسانه‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های کره جنوبی و منابع دولتی ژاپن بدون اشاره به دامنه، ارتفاع و سرعت اعلام کردند پیونگ‌یانگ یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع ارتش این کشور اعلام کرد که ارتش کره شمالی بامداد امروز یکشنبه یک موشک بالستیک دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

دولت ژاپن نیز این آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ را تأیید و اعلام کرد که این موشک در خارج از محدوده ویژه تجاری ژاپن فرود آمده است.

کره جنوبی سه‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک میان برد شلیک کرده؛ گفته شد که این موشک‌ها از نوع «زمین به زمین» بودند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک‌ها به سمت «دریای شرق» شلیک شده است. این سازمان گفت که هر دو موشک حدود ۶۲۰ کیلومتر (۳۸۵ مایل) را طی کردند. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم گفت: «ارتش ما نظارت و هوشیاری را در آمادگی برای پرتاب‌های اضافی تقویت کرده است، در حالی که از طریق همکاری نزدیک با کره جنوبی، در آمادگی کامل به سر می‌برد.» ارتش کره جنوبی نیز پرتاب‌های موشکی مکرر را یک اقدام تحریک کننده مهم از سوی کره شمالی توصیف کرد که صلح و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شد که کره شمالی اعلام کرد که دو موشک کروز از یک زیردریایی شلیک کرده است. آمریکا و ژاپن هر دو به این پرتاب واکنش نشان دادند. فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده گفت که پرتاب‌های روز سه‌شنبه تهدیدی فوری به شمار نمی‌روند، اما «اثر بی‌ثبات‌کننده» برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ را برجسته می‌کنند. در این بیانیه آمده است که تعهد امنیتی آمریکا به کره جنوبی و ژاپن «آهنین» باقی مانده است. در همین حال، «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن گفت که مقامات هنوز در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر هستند، اما گزارش فوری از خسارت در آب‌های ژاپن وجود ندارد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت: «ما می‌بینیم که این احتمال وجود دارد که کره شمالی اقدامات تحریک آمیز بیشتری از جمله پرتاب موشک و آزمایش‌های هسته‌ای را افزایش دهد.»

پرتاب بامداد دوشنبه قبل از آغاز رزمایش‌های نظامی مشترک در مقیاس بزرگ توسط ارتش آمریکا و کره جنوبی انجام شد که کره شمالی آن را تمرینی برای تهاجم می‌داند. هفته گذشته نیز در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌حزیره کره، وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی یک موشک کوتاه‌برد را به سمت دریای زرد شلیک کرده است. خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات نظامی این کشور افزود که ارتش کره شمالی این موشک را از اطراف شهر «نامفو» شلیک کرده است.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.

هفته پیش وزارت خارجه کره شمالی از سازمان ملل خواست که رزمایش‌های تنش‌آمیز آمریکا و کره جنوبی فوراً متوقف شود. «کیم سون گیونگ» معاون وزیر خارجه کره شمالی در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل و جامعه جهانی باید قاطعانه از آمریکا و کره جنوبی بخواهند فوراً اظهارات تحریک‌آمیز و رزمایش‌های نظامی مشترک را متوقف کنند.

وی دراین‌باره گفت: این اقدامات و رزمایش‌ها شرایط در شبه‌جزیره کره را وخیم‌تر کرده و غیرمسئولانه سطح رویارویی و تنش را افزایش داده است. در اواخر فوریه، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و سئول، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرد که با واکنش تند مقامات کره شمالی روبرو شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    دم کرهٔ شمالی گرم!!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 2
    از سر این خلا چند تا دیگه هم داریم
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      2 0
      مثل جرج بوش، کلینتون، بایدن، نتانیابو و.....!!
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    3 2
    حکومتهای روانی احمق دیکتاتور
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      1 7
      غرب گرا بدجوری می سوزی بقول احمدی آب بریز همان جا یی می سوزد دیکتاتوری کره شمالی شرف دارد نسبت به ارباب تو هست
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    2 0
    ترامپ و چند نفر آشنا دیگه رو فراموش کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس