کد خبر 1519434
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
ادعای حمله هکری کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی

پلیس کره جنوبی ادعا کرده که هکرهای کره شمالی تمرینات نظامی آمریکا و کره جنوبی را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پلیس کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد هکرهای مظنون کره شمالی یک رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی را که در این هفته برگزار می شود، هدف قرار داده اند.

نیروهای کره جنوبی و ایالات متحده روز دوشنبه مانورهای تابستانی 11 روزه «اولچی» را برای پاسخگویی به تهدیدات هسته ای و موشکی در حال تحول کره شمالی آغاز خواهند کرد.

کره شمالی با این رزمایش ها مخالفت می کند و می گوید که این رزمایش ها آماده سازی ایالات متحده و کره جنوبی برای تهاجم به این کشور است.

گمان می‌رود که هکرها با یک گروه کره شمالی که محققان آن را کیمسوکی می‌نامند مرتبط هستند و آنها هک خود را از طریق ایمیل به پیمانکاران کره جنوبی که در مرکز شبیه‌سازی رزمایش مشترک کره جنوبی و ایالات متحده کار می‌کنند، انجام داده‌اند.

پلیس روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «تایید شد که اطلاعات مربوط به ارتش به سرقت رفته است.»

کره شمالی پیش از این هرگونه نقش داشتن در حملات سایبری را رد کرده بود.

به گفته محققان، هکرهای کیمسوکی مدت‌هاست که از ایمیل‌های فیشینگ استفاده می‌کنند که هدف‌ها را فریب می‌دهند تا روی پیوست‌ها یا لینک‌هایی که بدافزار را بارگیری می‌کنند کلیک کنند.

پلیس گفت: پلیس کره جنوبی و ارتش ایالات متحده تحقیقات مشترکی را انجام دادند و دریافتند آدرس آی‌پی استفاده شده در تلاش هک با آدرسی که در هک سال 2014 علیه اپراتور راکتور هسته ای کره جنوبی شناسایی شده بود، مطابقت دارد.

در آن زمان، کره جنوبی کره شمالی را متهم کرد که در پشت این حمله سایبری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس