باید در هر زمان برای استفاده از سلاح‌ هسته‌ای آماده باشیم

رهبر کره شمالی خواستار افزایش مواد هسته ای برای کاربرد تسلیحاتی کشورش شد و گفت: در هر زمان بایستی برای استفاده از این سلاح‌ها کاملاً آماده باشیم.

به گزارش مشرق، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی خواستار افزایش تولید مواد هسته‌ای با درجه بالا برای کاربرد تسلیحاتی شد. او گفت که این مواد هسته‌ای برای افزایش زرادخانه هسته‌ای کشورش مورد نیاز است و در هر زمان بایستی برای استفاده از این سلاح‌ها کاملاً آماده باشیم.

خبرگزاری دولتی کره شمالی سخنان رهبر این کشور درباره افزایش موادهسته ای تسلیحاتی را در جریان بازدید او از تاسیسات تسلیحات هسته‌ای بیان کرد. گفته شده کیم جونگ اون از تاسیساتی بازدید کرده که در آن فناوری ماشه برای ساخت بمب آزمایش می‌شود.

همزمان گزارش شده که ارتش کره شمالی در جریان یک رزمایش هسته‌ای، حمله انفجاری هوایی هسته‌ای را با دو موشک بالستیک تاکتیکی زمین به زمین شبیه سازی کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، همچنین ارتش این کشور سیستم‌های تسلیحات استراتژیک زیر آب را نیز مورد آزمایش قرار داده است.

هفته گذشته نیز خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد مقامات پیونگ یانگ در واکنش به رزمایش آمریکا و کره جنوبی در منطقه، یک سامانه جدید با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای از زیر دریا آزمایش کردند. در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز فاش ساخت کره شمالی در حال آزمایش «زیردریایی» بدون سرنشین با قابلیت انهدام رزمناوهای دشمن است.

خبرگزاری یونهاب نوشت ارتش این کشور طی رزمایشی که از روز سه شنبه تا پنجشنبه ادامه داشت با آزمایش زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین موفق به انهدام اهداف فرضی دشمن شد.

بر اساس این گزارش، این زیر دریایی بدون سرنشین توانست در عمق ۸۰ تا ۱۵۰ متری زیر دریا در دریای ژاپن به مدت ۵۹ ساعت و ۱۲ دقیقه بپیماید. کره شمالی طی روزهای اخیر مانور دو روزه‌ای با شبیه سازی حمله هسته‌ای تکنیکی در آب‌های ساحلی این کشور با حضور رهبر کره شمالی انجام داد.

در ماه‌های اخیر، به علت مانورهای مشترک و مداوم تحریک‌آمیز آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است

در اواخر فوریه، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و سئول، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرد که با واکنش تند مقامات کره شمالی روبرو شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 1
    بِتَمَرگ .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس