بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش علیه شلیک موشکی کره شمالی

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی شلیک دو موشک کوتاه برد بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرده و آن را نقش آشکار قعطنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواندند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این سه کشور پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند: این شلیک‌ها نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده و نشان دهنده تهدید برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های غیرقانونی کشتار جمعی کره شمالی علیه صلح و امنیت منطقه و جهان و رژیم جهانی عدم اشاعه هسته‌ای است.

وزارت خارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار برداشتن گام‌های معتبر از سوی پیونگ‌یانگ در زمینه خلع سلاح هسته‌ای شد.

در این بیانیه آمده است: پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در پانزدهم ژوئن نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

بیانیه یادشده با بیان اینکه «پرتاب غیرقانونی موشک‌های بالستیک، صلح و امنیت شبه جزیره کره را تهدید می کند» افزود: ما قویاً از کره شمالی می‌خواهیم که به مسیر گفت‌وگو بازگردد و گام‌های معتبری را برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

خبرگزاری یونهاپ پنجشنبه به نقل از ارتش کره جنوبی خبر داد که کره شمالی ۲ فروند موشک بالستیک را با هدف اعتراض آشکار به مانورهای اخیر کره جنوبی و آمریکا به سمت دریای شرق (دریای ژاپن) شلیک کرد.

یونهاپ نوشت که سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی با صدور بیانیه‌ای رزمایش سئول و واشنگتن را که با مهمات جنگی برگزار شد، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه دانست و محکوم کرد.

به نوشته یونهاپ، به مناسبت هفتادمین سالگرد اتحاد کره جنوبی و آمریکا، امروز پنجمین و آخرین دور از این رزمایش مشترک در ۲۵ کیلومتری مرز دو کره برگزار شد.

در این رزمایش جنگنده‌های پنهانکار اف-۳۵ و توپ خودکششی کا-۹ کره جنوبی و جنگنده‌های اف-۱۶ و هواپیماهای بدون سرنشین گرِی ایگل آمریکا شرکت کردند.

وزارت دفاع کره شمالی این دو کشور را به تشدید تنش‌ها متهم و اعلام کرده بود که این رزمایش پاسخی «غیرقابل اجتناب» در پی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 1
    کره شمالی باید باشه تا رئیس کره جنوبی ایران رو تهدید نکنه وگرنه ایران به کره شمالی موشک و پهپاد می فروشه درست نمی گم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس