زیردریایی هسته‌ای آمریکا در سواحل کره‌جنوبی مستقر شد

منابع خبری در کره‌جنوبی اعلام کردند برای نخستین بار طی ۶ سال اخیر در پی آزمایشات موشکی اخیر کره‌شمالی، یک فروند زیردریایی هسته‌ای آمریکا در سواحل بوسان پهلو گرفته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز جمعه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد: برای نخستین بار طی ۶ سال‌ اخیر یک فروند زیردریایی هسته‌ای آمریکا در پایگاه دریایی شهر بوسان (۳۲۰ کیلومتری سئول) پهلو گرفت.

بنابر این گزارش، این اقدام با هدف تقویت توانمندی جنگی کره‌جنوبی در پاسخ به تهدیدات کره‌شمالی صورت گرفته است در راستای اهداف اعلام شده آمریکا، انجام گرفته است.

استقرار این زیردریایی هسته‌ای در سواحل بوسان در شرایطی رخ داد که کره‌شمالی روز گذشته (پنج‌شنبه) دو فروند موشک بالستیک را آزمایش کرده بود.

وزارت دفاع کره‎جنوبی اعلام کرده است که نیروی دریایی کره‌جنوبی و آمریکا در نظر دارند طی روزهای آینده رزمایشی را در پاسخ به تهدیدات اخیر کره‌شمالی برگزار کنند.

زیردریایی SSGN نیروی دریایی ارتش آمریکا با سوخت هسته‌ای تغذیه می‌شود و قادر به انجام عملیات‌های تهاجمی با استفاده از موشک‌های تام هاوک و کروز است.

طول این زیردریایی هسته‌ای ۱۷۰ متر و وزن آن ۱۸ هزار تُن است. این نوع زیردریایی قابلیت تسلیح به ۱۵۰ فروند موشک تام هاوک است که برد مفید آنها به ۲۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس