کنعانی: سیاه نمایی علیه ایران، ماهیت واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را پنهان نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت آمریکا به خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را بر نمی‌تابد و به متجاوزین به شکل قاطع و پشیمان کننده پاسخ می‌دهد.  

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی روز دوشنبه در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه آمریکا و نیز مشاور شورای امنیت ملی این کشور، گفت: دولت آمریکا باید متوجه مسؤلیت‌های حقوقی و بین المللی ناشی از اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران باشد و به پیامدهای سیاسی چنین اظهارات تحریک آمیزی بیشتر بیاندیشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کرارا بر ماهیت صلح آمیز فعالیت هسته‌ای خود تاکید کرده و گزارش‌های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز مؤید آن است و این‌که دستیابی به سلاح هسته ای در دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

کنعانی افزود: در عین حال جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته ای را متوقف نکرده و به هر میزان که نیاز توسعه ای کشور باشد، مبتنی بر حقوق لاینفک خود بعنوان دولت عضو معاهده عدم اشاعه دنبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا به خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را بر نمی‌تابد و به متجاوزین به شکل قاطع و پشیمان کننده پاسخ می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای مضحک حمایت آمریکا از مردم ایران نیز گفت: ریاکاری‌ها را متوقف کنید و هوش سیاسی ملت ایران را دست کم نگیرید.

کنعانی افزود: در اغتشاشات اخیر، مردم ایران یک بار دیگر مشاهده کردند که دولت آمریکا و برخی دیگر از متحدین اروپائی آن، در ابعاد مختلف و تا بدانجا که در توان داشتند، سعی کردند تا با تحریک و توسعه اغتشاشات در ایران، امنیت ملت ایران را فدای امیال و اهداف پلید ضدایرانی خود نمایند، اما همانند گذشته تیر آنها به سنگ خورد و مردم فهیم ایران دست رد بر سینه آنها زدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: دولت آمریکا و چند شریک اروپائی آن، از تداوم دروغگوئی در خصوص مسائل داخلی ایران نتیجه‌ای نخواهند گرفت، اما ایران اقدامات ضدایرانی آنها را مورد محاسبه و پیگیری قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سپیده IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    5 1
    لطفا در زمان حال پاسخ داده شود نه این که به بعد موکول کنید
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      1 2
      نه دیگه
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    10 4
    تنها راه غنی سازی ۹۵ درصد و راحت کردن خیال امریکا است
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    6 2
    آفرین
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    3 1
    مقایسه کنید با مثل ظریف.
  • مسعود دیپلمات IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    ادعای سخنگوی وزارت امور خارجه را بنده قبول ندارم! براساس کدام سند یا اظهارات مقامات آمریکایی نامبرده ادعا دارد که دولت آمریکا به خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را بر نمی‌تابد و به متجاوزین به شکل قاطع و پشیمان کننده پاسخ می‌دهد؟! اینهمه جنگ ترکیبی را سازماندهی کردند، ترور هم کردند، پهپاد و کوداکوپتر و جاسوس نفوذی هم فرستادند و . . . . شما در عوض چه کردید؟!! کدام ضربه پشیمان کننده را به آنها زدید؟ پس آنها همچنان ادامه خواهند داد و شما همچنان شعار میدهید. موفق باشید!
  • مسلم IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    احسنت به آقای کنعانی.. اینطور باید قاطعانه و بدون ترس جواب این آمریکاییای تروریستُ داد. و عزت و اقتدار کشور و ملت رو حفظ کرد
  • فرح وش IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تو اند بکند اگر توانسته بود تاالان می کرد . حرف مفت هم که مالیات ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس