جنگنده

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آماده شدن بغداد برای وارد کردن یک سری از جنگنده‌های «T۵۰» کره جنوبی و افزودن این جنگنده‌ها به اسکادران جنگنده‌های عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، «یحیی رسول» سخنگوی نظامی دولت عراق، امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌وگو با روزنامه «العربی الجدید» خبر داد که این کشور خود را برای تحویل گرفتن جنگنده‌های کره‌ای «KAI T-۵۰ Golden Eagle» (عقاب طلایی تی-۵۰) آماده می‌کند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به اینکه این کشور پیشتر با دولت کره جنوبی برای خرید ۲۴ فروند از این جنگنده‌ها به توافق رسیده است، توضیح داد که این جنگنده‌ها برای مأموریت‌هایی چندهدفه در عراق به کار گرفته خواهند شد.

نیروهای عراقی طی سال‌های گذشته تجربیات بسیاری در زمینه مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن کردن عناصر باقیمانده داعشی کسب کرده‌اند و در این مدت، قدرتمندسازی نیروی هوایی و زمینی عراق همواره در دستور کار ارتش این کشور بوده است.

یحیی رسول در ادامه سخنانش خبر داد که ارتش عراق در حال حاضر در حال تجهیز پایگاه «الصویره» در جنوب شرق بغداد برای جنگنده‌های T۵۰ است. او در ادامه خاطرنشان کرد که هم‌اکنون ارتش این کشور بر تکمیل مقدمات لجستیکی تحویل این جنگنده‌ها در آینده نزدیک متمرکز شده است.

رسول درباره توانمندی این جنگنده‌ها توضیح داد T۵۰ جنگنده‌ بسیار جدیدی به شمار می‌آیند که از دستگاه‌های بسیار پیشرفته و ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات و تسلیحات نقطه‌زن برخوردار هستند و با جنگنده‌های «F۱۶» آمریکایی در رقابت می‌باشند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق در ادامه اشاره کرد که T۵۰‌ها قدرت گذر از سرعت صوت را دارا هستند و از آن‌ها برای پشتیبانی از نیروهای زمینی و همچنین مأموریت‌های دفاعی و آموزشی استفاده می‌شود.

او درباره مابقی پرنده‌های نظامی که در حال حاضر عراق در اختیار دارد، گفت: «ما در حال حاضر جنگنده‌های F۱۶، جنگنده‌های سوخوی روسی و جنگنده‌های L۱۵۹ ساخت جمهوری چک، همچنین هواپیماهای King Air و هواپیماهای شناسایی-شناسایی مسلح آمریکایی «سسنا ۲۰۸ کاروان» در اختیار داریم به همراه هواپیماهای C۱۳۰ و هواپیماهای آنتونوف که ما آن‌ها را به عنوان ستون فقرات ترابری و پشتیبانی لجستیکی استفاده می‌کنیم.»

یحیی رسول در پایان با اشاره به اینکه قرارداد عراق تنها محدود به خرید این جنگنده‌ها نمی‌شود و اعزام افسران، مهندسان فنی، مهندسان آموزش تعمیر جنگنده‌ها از جمله جنگنده‌های F۱۶ را در بر می‌گیرد، افزود که عراق همچنین درصدد تقویت توانمندی پهپادی خود است.

این در حالی است که «حسین علاوی» مشاور نخست‌وزیر عراق اخیرا در اظهاراتی گفت عراق در صدد خرید جنگنده‌های فرانسوی «رافال» است.

حسین علاوی اخیرا در گفت‌وگو با شبکه «رووداو» در این باره اظهار داشت که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق قصد دارد «ناوگان هوایی این کشور را از طریق خرید جنگنده‌های پیشرفته رافال توسعه دهد، باتوجه به تغییر در توانای مالی عراق و نیاز نظامی این کشور به این جنگنده‌ها برای تعقیب و گریز عناصر باقیمانده داعش در مناطق باز و زمین‌های کشاورزی.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    3 13
    برادر ما عراقی ها هم باید مثل ما ایرانی ها برای نبرد سرنوشت ساز در اینده اماده شوند. ماشالله بهشون
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    8 1
    کره جنوبی جنگنده ساخته میفروشه!!! ؟؟؟؟ قبل انقلاب می‌اومدن ایران کارگری و رانندگی تریلی در شرکت ایران تانکر . در بیابون سگ شکار میکردن و کباب میکردن میخوردن.
    • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      هنوز برای امثال تو زود که علتشو بفهمی
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    7 4
    بیاد از ایران کوثر بخره و بعدش پولمونو نده.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    1 2
    جنگنده مدل تی ۵۰ بهترین گزینه برای مبارزه با تروریست ها و شبه نظامیان هست هزینه عملیاتی کمتری دارن برای هدف قرار دادن تروریست ها نیاز نیست از جنگنده های گران قیمت و مدرن استفاده کرد جنگنده های پروانه ای و سبک بهترین گزینه هست هزینه جنگ رو کاهش میده
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    5 2
    عراق رافال هم خریده است. ایران سوخو 35 عراق و مصر رافال یونان رافال و سوخو 35 ترکیه اف 16 قدیمی سی سال پیش که دیگه از رده خارج است. نیروی هوایی ترکیه در مقابل همه زانو می زند.
  • شین DE ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    3 0
    چقدر جالب، عراق جا میده به کردستان علیه ایران، بعد کلا اظهار بی اطلاع میکنه، فرانسه میاد سمت عراق با هدف بعد کره کمک عراق میکنه و رئیس جمهور اش علیه ایران صحبت میکنه آمریکا هم پشت عراق نیرو هاشو نگه میداره خب خیلی واضح تاریخ تکرار میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس