کد خبر 1460428
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
گفتگوی تلفنی پاشینیان با پوتین در باره قره باغ

کرملین روز سه شنبه اعلام کرد که گفتگوهای تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، بر وضع ناگورنو - قره باغ و چند موضوع دیگر متمرکز بوده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری تاس؛ بیانیه کرملین می افزاید که ۲ طرف وضع ناگورنو قره باغ را با توجه ویژه به تداوم اجرای همه بسته توافقنامه سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بررسی کرده اند.

کرملین افزود: این تماس از سوی طرف ارمنستانی آغاز شده بود.

بخش مطبوعاتی دولت ارمنستان نیز اعلام کرد که پاشینیان و پوتین وضع گذرگاه لاچین و فعالیت نیروهای پاسدار صلح روسیه در ناگورنو قره باغ را بررسی کرده اند.

به گزارش«آرم‌رادیو»؛ جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت که این نهاد از دسامبر ۲۰۲۲، از نزدیک تحولات گذرگاه لاچین و پیامدهای انسانی آن را دنبال می‌کند و از جمهوری آذربایجان می‌خواهد تا آزادی و امنیت تردد در گذرگاه لاچین را تضمین کند.

بورل خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا از آذربایجان خواسته تا اقداماتی را که در حیطه صلاحیت خود برای تضمین آزادی و امنیت تردد در گذرگاه لاچین است، در راستای تعهداتش ذیل بیانیه سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ انجام دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که با وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تماس است و همچنان تماس نزدیک خود را با آنها حفظ می‌کند.

این دیپلمات ارشد اروپایی تاکید کرد: تلاش اتحادیه اروپا با ارمنستان و آذربایجان بر دستیابی به راه حل‌هایی از طریق گفت و گو متمرکز است که سران دو کشور تعهد خود را به آن ابراز کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    5 3
    کوتاهی وبی توجهی به رفتارموذیانه کشورجعلی باکو وبی دقتی مردم ایران به حرکات وافکارتجزیه طلبهای روانی باعث توهم و رویاپردازی این احمق ها شده است.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    3 4
    استان شمالی ایران باید پس گرفته شود.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 4
    حال یک مملکت ازادابازیهای باکووبی شعوربازیهای پان ترکهابهم خورده.چقدراین نفهم هاپرروفرصت طلب هستند.کجای این دنیامردم و فرقه نژادپرستی تااین حدبی حرمتی کرده و نسبت به جغرافیای محل زندگی خودشان تااین حدخائن بودند.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 5
    جمهوری جعلی باکواستانی ازاستانهای ایران است.
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 1
      زنده بادایران
  • بابک IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    3 2
    زنگزوردرمقابل جاده لاچین طبق توافق
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      1 3
      کل استان آران طبق مستندات بی شمارمتعلق به ایران هست.حالاچندتاپان تورچ معلوم الحال ومشکل دارازتوافق کشورجعلی حرف می‌زنند که خودش ۳۰سال هم قدمت ندارد.دیگر این مقطع تاریخ معاصرراکه نمیشودمنکرشدوانواع فیلم و مقاله و روزنامه وتصویروکتاب همین الان دردسترس همه دنیا قراردارد که پان تورچ هانمیتوانندمنکرعمر۳۰ساله این کشورجعلی باشندوطبق معمول تاریخ راجعل کنند.بعداینهمه مدرک یک کشورجعلی که قدمت خودش به ۳۰سال نمیرسد،ادعاهای تاریخی دارد. مسخره تروبی سوادتروبی منطق ترازپان تورچ ها وجود ندارد. فقط هرروزدرمقابل حرف حق دیگران کم می آورندوشروع به فحاشی وبی حرمتی میکنند.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 5
    پوتین و پاشنیان خورشید ساحل هستند
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      2 1
      الهامه و lردوغان حشرات موذی.
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      5 1
      چه مثال رمانتیکی زدی عزیزم.پان ترک رمانتیک ندیده بودیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس