پاسخ مسکو به پیام واشنگتن درباره لزوم خروج نیروهای روس از اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه به پیام آمریکا که از طریق مصر برای خروج نیروهای روس از اوکراین فرستاده شد، پاسخ داد.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف امروز (سه شنبه) در پاسخ به ارسال پیام آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به مسکو از طریق سامح شکری، وزیر خارجه مصر اعلام کرد که پیام روشنی را از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، از طریق سامح شکری همتای مصری خود، دریافت کرده است.

به نقل از روسیا الیوم، لاوروف پس از دریافت این پیام گفت: ما موقعیت متعادل و مسئولانه مصر را ارزیابی می کنیم، همانطور که همتای من پیامی از سوی بلینکن در قاهره ارائه کرد. همیشه در مورد آمادگی روسیه برای هرگونه پیشنهاد جدی صحبت کرده‌ام.

وی ادامه داد: ما بار دیگر از وزیر امور خارجه مصر این پیام را شنیدیم که روسیه باید این اقدامات را متوقف کند، اما این درخواست‌ها تنها درخواست‌هایی هستند که بلینکن انجام داده است.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بخش دوم درخواست‌های آمریکایی و اروپایی توسط ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ارائه شد؛ زمانی که او درباره شکست روسیه صحبت کرد و تأکید کرد که غرب اجازه نمی دهد اوکراین شکست بخورد زیرا این بدان معناست که اروپا شکست خواهد خورد و اینکه تمام دنیا شکست خواهند خورد.

سرگئی لاوروف در ادامه پاسخ خود به پیام بلینکن افزود: بحث در اینجا نه حول محور اوکراین است که از هیچ استقلالی برخوردار نیست، بلکه در رابطه با دیکته‌های ایالات متحده آمریکا است. بنابراین آنها خواهان هیچ رویدادی نیستند که بر هژمونی ایالات متحده تأثیر بگذارد.

وی در پایان گفت: من از همتای خود بلینکن می خواهم که نامه خود را در زمانی که فقط خواستار خروج روسیه از اوکراین نیست، تکمیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 1
    عجب سیاستمداران فهیمی این شد جواب عالی بوده -آمریکا تصور می کند همه حکام گاوهای سعودی شیر ده هستند
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    بابات در اومده بد بخت ، خبر نداری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس