در دنیای امروز اگر از کسی بپرسیم «بدون داشتن گوشی هوشمند یا دسترسی به اینترنت چطور زندگی خواهی کرد؟» احتمالا پس از مدتی تامل آن را غیرممکن می‌داند. واقعیت این است که تکنولوژی‌های جدید آنچنان زندگی ما را درنوردیده که داشتن یک زندگی باکیفیت بدون آن‏ها امکان پذیر نیست. حالا بخش عمده‏ای از فعالیت‏های روزمره ما، از تراکنش‏های بانکی گرفته تا سرگرمی و فراغت و از همه مهمتر نیاز به برقراری ارتباط، به کمک فناوری‏های جدید صورت می‏گیرد. حجم قابل توجه پیام‏های متنی، صوتی و تصویری که روزانه به کمک پیام‏رسان‏های مختلف رد و بدل می‏شوند نشان می‌دهد تا چه‏ اندازه روابط انسانی تحت‏تاثیر فناوری قرار گرفته است.

تماس صوتی و تصویری در کدام پیام‌رسان داخلی بهتر است؟

به دنبال ایجاد این نیاز، رقابت میان شرکت‏های مختلف دست‏اندرکار تولید و ارتقای تکنولوژی‏های ارتباطی هم بالا گرفته است. رقابتی داغ و تنگاتنگ که بی‏وقفه شرکت‎ها را بر آن می‎دارد تا با آپدیت‎های جدید و ایجاد امکانات بهتر گوی سبقت را از دیگری بربایند. رقابتی که در میان پیام‏رسان‏های ایرانی نیز به چشم می‏خورد.

پیام‏رسان‏های داخلی که این روزها بیش از گذشته مورد استقبال کاربران قرار گرفته‏اند، در تلاش‏اند تا بر تعداد و کیفیت امکانات خود بیفزایند و در جهت مرتفع کردن نیاز کاربران قدم بردارند. کاربرانی مطلع از تکنولوژی روز که برای رفع نیازهای روزمره‏شان نه به کم قانع هستند و نه به کیفیت پایین. برای بسیاری از کاربران، پیام‎رسان می‏باید دارای امکاناتی بیش از ارسال فایل و پیام‎های متنی باشد و اینجاست که ضرورت فراهم شدن امکان برقراری تماس صوتی و تصویری خودنمایی می‏کند.

امکانی که این روزها به دغدغه بسیاری از کاربران بدل شده است تا جایی که اخیرا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی یادداشتی اعلام کرد که سه پیام‏رسان به قابلیت تماس صوتی و تصویری مجهز شده‏اند.

از بین این سه پیام‏رسان به نظر می‏رسد روبیکا این قابلیت را باکیفیتی ویژه در اختیار کاربرانش قرار داده است. در واقع پیامرسان، یکی از سرویس‏های پراستفاده سوپراپلیکیشن روبیکا است که با بهره‏مندی از سیستم ارتباطی E2EEسبب می‏شود تا پیام‌ها به صورت رمزنگاری‏شده و غیرقابل‏دسترس، ارسال و دریافت ‌شوند. مانند خیلی از پیام‏رسان‏ها، اگر اجازه دسترسی به دفترچه تلفن موبایل‏تان را بدهید، تمامی مخاطبان شما که روبیکا دارند، نمایش داده می‏شوند و می‏توانید با آن‏ها در ارتباط باشید.

گفت‏وگو با مخاطبان، ایجاد کانال و گروه، امکان ارسال پیام متنی، تصویر، فایل، صوت و ویدئو، ارسال موقعیت مکانی، پخش زنده (لایو) و ... از امکانات عمومی روبیکاست اما آنچه این پیام‏رسان را متمایز می‏کند امکان برقرار تماس صوتی و تصویری آن است.

تمامی کاربران این اپلیکیشن می‏توانند به‏راحتی و با لمس آیکون تلفن، تماس صوتی برقرار کنند و در صورت تمایل با لمس آیکون ویدئو به یک تماس تصویری باکیفیت نیز دست یابند. این قابلیت هم برای کاربران اندروید و هم IOS امکان‌پذیر است.

اتاقی برای گفت ‏وگوهای گروهی

امکانات تماس صوتی روبیکا فقط به ارتباط فردی محدود نمی‏شود. در روبیکا مدیر هر گروه یا کانال می‏تواند با لمس نوار بالای گروه یا کانال و سپس انتخاب سه نقطه سمت چپ و شروع گفت‏وگوی صوتی، اتاقی برای گفت ‏وگوی صوتی تشکیل دهد و با ایجاد اتاق‌های گفت‎وگوی صوتی فضایی برای هم‌فکری و معاشرت ایجاد کند.

این اتاق‌های گفت‏ وگوی صوتی قابلیت میزبانی از هزار شرکت‌کننده را دارند و می‏توانند کاربردهای متنوع ارتباطی را مانند ایجاد دفتر کار مجازی، معاشرت‌های خانوادگی و دوستانه و... ممکن سازند.

به علاوه همزمان با گفت ‏وگوهای صوتی در روبیکا، کاربران می‏توانند به ارسال و دریافت متن‌ها و رسانه‌ها در گوشی هوشمند خود اقدام کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس