باج خواهی آمریکا از دولت عراق از طریق ایجاد بحران در بازار ارز

جنبش مردمی عراق تأکید کرد که آمریکا قادر نیست عراق را از چین، روسیه و ایران دور نگه دارد و به همین دلیل از ایجاد بحران در بازار ارز به عنوان ابزاری برای فشار بر بغداد استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، عضو هیأت هماهنگ‌کننده گروه موسوم به «جنبش مردمی برای کمربند و جاده» در عراق، آمریکا را به باج خواهی از دولت عراق از طریق بحران دلار متهم کرد.

بر اساس این گزارش، «حسین علی الکرعاوی» در مصاحبه با المعلومه افزود: واشنگتن با باج خواهی علیه بغداد در تلاش است تا عراق را از امضای یادداشت تفاهم اقتصادی با آلمان و چین باز دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا قادر نیست عراق را از چین، روسیه و ایران دور نگه دارد و به همین دلیل از بحران افزایش دلار به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت استفاده می‌کند.

الکرعاوی خاطرنشان کرد: کاهش ارزش دینار به شدت بر سطح زندگی اقشار فقیر و متوسط عراق تأثیر می‌گذارد و این موضوع در عملکرد دولت سودان منعکس شده است.‌

این مقام غیر دولتی عراقی در پایان از نیروهای سیاسی ملی و انجمن‌های مردمی خواست تا با دخالت‌ها و فشارهای آمریکا که می‌خواهد اراده و سلطه خود را بر تصمیم سیاسی عراق تحمیل کند، مقابله کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 1
    عراق می تواند با کاهش تولید نفت فشار خود را بر آمریکا جهت خروج از این کشور تشدید کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس