افزایش هزار مگاواتی تولید برق با کمک دانش‌بنیان‌ها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب: قبل از انقلاب در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام تنها۱۱۰ مگاوات برق تولید می‌شد که اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی به چهار هزار مگاوات تولید رسیده است.

به گزارش مشرق، «علی اسدی» روز جمعه با اشاره به روند بسیار پر شتاب و روبه رشد صنعت برق در کشور و استان کرمانشاه افزود: تامین برق امروزه یکی از مهمترین شاخص ها برای توسعه هر کشور و منطقه ای از جهان است که در حال حاضر کشور ما در منطقه خاورمیانه رتبه یک و در جهان رتبه چهاردهم را دارد.

وی همچنین به وابستگی شدید به مهندسان و کشورهای خارجی در صنعت برق کشور در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: اما امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران حدود ۹۸ درصد تجهیزات نیروگاهی و صنعت برق در کشور خودمان ساخته می شود.

شرکت منطقه ای غرب مسئولیت تامین و انتقال برق به سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام با جمعیت حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۷۴ هزار کیلومتر مربع مساحت را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب در ادامه به تولید ۲ هزار و ۲۲۱ مگاوات برق در استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه در دست بهره برداری است که تا شهریورماه سال آینده به مدار تولید می رسد این در حالی است که قبل از انقلاب تنها ۶۴ مگاوات برق در کرمانشاه تولید می شد.

اسدی همچنین گفت: تا قبل از انقلاب ۱۱۶ روستا در استان کرمانشاه برق دار بود که الان این تعداد به ۲ هزار و ۵۴۹ روستا رسیده و حدود ۲ هزار و ۱۰۰ درصد رشد داشته و اکنون هیچ روستای داری سکنه در این استان بی برق نیست.

وی اضافه کرد: در مجموع در سه استان زیرپوشش این شرکت تا قبل از انقلاب جمعا ۱۳۰ روستا برق داشت اما اکنون چهار هزار و ۹۶۷ روستا برق دارند به عبارتی سه هزار و ۶۶۴ درصد رشد نشان می دهد و اگر فقط این ۲ آمار را با هم مقایسه کنیم مشخص می شود نظام و انقلاب چه خدمتی به مردم کرده است.

این مقام مسئول با اشاره فضای سازی و هجمه های دشمنان در شبکه های اجتماعی و مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی و تبلیغات سوء آنها گفت: اما واقعیت این خدمات صادقانه است که باید حتما به مردم گفته شود تا فریب دشمنان را نخورند.

اسدی در بحث مشترکان برق در شرکت برق منطقه ای نیز گفت: قبل از انقلاب در سه استان حدود ۱۲۲ هزار مشترک داشتیم که الان این تعداد به یک میلیون و ۸۲۰ هزار مشترک یعنی هزار و ۳۷۱ درصد رشد رسیده ایم که نشانگر توسعه زیرساخت ها است.

وی همچنین تعداد مشترکان برق در استان کرمانشاه را ۸۱ هزار مشترک قبل از انقلاب اعلام کرد و گفت: الان این تعداد به ۸۲۸ هزار مشترک افزایش یافته یعنی ۹۲۰ درصد رشد داشته است.

سرانه مصرف برق هر مشترک از ۲ هزار کیلووات به ۱۷ هزار کیلو وات رسیده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود افزایش مصرف برق را یکی از شاخص های ایجاد زیرساخت های انرژی برای توسعه یافتگی عنوان کرد و بیان داشت: جالب است قبل از انقلاب در۲ استان ایلام و کردستان ۲۰ مگاوات برق در روز مصرف می شد یعنی برقی اصلا مصرف نشده و این در حالی است الان روزانه ۲ هزار و ۱۲۱ مگاوات در شرکت منطقه ای غرب برق مصرف می شود.

اسدی همچنین با بیان اینکه اکنون طول خطوط انتقال برق فشار قوی در شرکت برق منطقه ای بیش از هشت هزار و ۷۳۹ کیلومتر است، افزود: این در حالی است که این خطوط تا قبل از انقلاب ۳۳۰ کیلومتر بوده و در ۲ استان کردستان و ایلام اصلا خطوط انتقال فشار قوی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه خیلی از مهندسان وقتی از خارج به کشور می آیند از توسعه صنعت برق ایران تعجب می کنند؛ گفت قبل از انقلاب تنها سه ایستگاه پست برق که در توازن و تزریق برق بین خطوط نقش کلیدی دارند، داشتیم؛ اما الان ۱۲۹ ایستگاه پست برق حتی ۴۰۰ کیلو واتی داریم یعنی رشد چهار هزار و ۲۰۰ درصدی داشته ایم.

این مسوول ارشد برق منطقه غرب کشور در ادامه تعداد ترانسفورماتورها در بخش شرکت برق منطقه ای غرب را تا قبل از انقلاب ۱۴ دستگاه اعلام کرد و گفت: الان این تعداد به ۲۳۷ دستگاه رسیده است.

اسدی در ادامه مصرف سرانه برق قبل از انقلاب را ۲ هزار کیلو وات برای هر مشترک اعلام کرد و گفت اکنون این شاخص به ۱۷ هزار کیلو وات رسیده یعنی حدود ۲۳۰ درصد رشد داشته و این آمارها به ما می گوید مردم بیشتر با وسایل برقی کار می کنند یعنی زیرساخت برای توسعه و پیشرفت و رفاه زندگی فراهم شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس