نتانیاهو: اسرائیل در حال بررسی کمک نظامی به اوکراین است

نتانیاهو در برابر تخلیه و تخریب روستای فلسطینی خان احمر عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تخریب روستای فلسطینی خان احمر در قدس اشغالی را به تعویق انداخته و این تعویق را به اطلاع دادگاه عالی این رژیم رسانده است.

منبع مذکور اشاره کرد که این تصمیم کاملاً بر خلاف توافق ائتلافی با اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی است.

این تصمیم نتانیاهو ممکن است به تشدید تنش و اختلافات بین احزاب حاضر در ائتلاف تندرو کابینه رژیم صهیونیستی منجر شود.

پیش از این، «صالح حجازی» معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که تخریب روستای خان احمر در شرق قدس اشغالی در حقیقت یک جنایت جنگی به شمار می‌رود. حجازی از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا از سیاست‌های خود در رابطه با تخریب خانه‌های فلسطینیان و مصادره منبع کسب روزی آنها دست بردارد.

لازم به ذکر است که مهلت تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی برای ساکنان روستای خان احمر جهت تخلیه خانه‌های خود و ترک این روستا به پایان رسیده است و از ماه‌های گذشته فلسطینیان و هیئت‌های زیادی از مناطق مختلف کرانه باختری راهی این روستا شده اند تا از ساکنان آن حمایت کنند و مانع تخریب آن شوند.

ماه گذشته نیز، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تصریح کرده بود که تهدید دشمن صهیونیستی به آواره کردن ساکنان خان احمر و کوچاندن صاحبان اصلی این سرزمین، سیاستی نژادپرستانه از سوی کابینه رژیم صهیونیستی به منظور توسعه شهرک سازی برای شهرک نشینان صهیونیست است. وی تاکید کرد که تظاهرات برگزار شده امروز در روستای خان احمر نشان داد که این سرزمین فلسطینی است و دشمن صهیونیستی نمی‌تواند ساکنان آن را بیرون براند.

گفتنی است که اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود همواره در صدد بازدید از روستای خان احمر در قدس شرقی با هدف اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو جهت تخریب و تخلیه این روستا هستند.

رژیم صهیونیستی تا کنون بارها قصد تخریب این روستای فلسطینی نشین را داشته است و مراجع به اصطلاح قضائی صهیونیستی نیز حکم تخریب آن را صادر کرده اند اما پایداری و مقاومت فلسطینیان تا این لحظه اجازه تخریب این روستا را به اشغالگران صهیونیست نداده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    سگهای میمون زاده...میگن با پنبه سر میبرن، اینه... هر روز خانه های مردم رو هنوز که هنوزه میدزدند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس