امداد و نجات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: امدادگران و نجات‌گران این جمعیت عصر روز پنجشنبه موفق به نجات ۲ کارگر گرفتار در برف و کولاک را پس از تلاش پنج ساعته شدند.

به گزارش مشرق، از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، مسعود مثنوی با اعلام این خبر گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز هماهنگی کنترل عملیات جمعیت هلال احمر، خبری مبنی بر مساعد نبودن حال یکی از کارگران تونل دشتک به فارسان دریافت شد و تیم امداد و نجات کوهستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه و همچنین مسدود بودن مسیر ،تیم پشتیبان به منطقه اعزام شدند و پس از پنج ساعت کوهپیمایی و تلاش فراوان، گروه نجات موفق به رسیدن به منطقه مورد نظر شدند و در همان لحضه یک نفر را درمان سرپایی کردند و نفر دوم را پس از تثبیت و فیکس کردن به نقطه امن انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی از انجام عملیات هفت ساعته دیگر برای یافتن چوپان مفقود شده در دره سیر سورشجان خبر داد و گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان شهرکرد پس از هفت ساعت عملیات، ناجی‌ جان‌ چوپان‌ مفقود شده در دره سیر شهر سورشجان‌ شدند.

مثنوی اظهار داشت: این چوپان به دلیل بارش برف و وقوع کولاک و فقدان‌ راه‌های ارتباطی، در ۴۸ ساعت نتوانسته بود با خانواده تماسی‌ را برقرار کند، که با اطلاع این موضوع به هلال احمر توسط خانواده چوپان به سرعت، تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان شهرکرد به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره اینکه این ۲ حادثه خوشبختانه تلفات‌ جانی‌ در بر نداشت، گفت: پس از هفت ساعت تلاش و برف‌پیمایی، به این چوپان امدادرسانی صورت گرفت و با موفقیت به پایان رسید.

در پی بارش برف و باران از روز ۱۰ تا ۱۳ بهمن‌ماه امدادگران جمعیت هلال احمر استان به۹ هزار و۶۳۳ نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس