کد خبر 1506043
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۵
نجات یک طبیعت گرد در ارتفاعات جاده چالوس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز از نجات یک طبیعت گرد در ارتفاعات جنوبی البرز(جاده چالوس) در محدوده این استان خبرداد.

به گزارش مشرق، محمدباقر خلفی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز گذشته خبری از سوی آتش نشانی کرج به مرکز کنترل و عملیات هلال احمر مبنی گرفتار شدن جوان ۲۰ ساله ای در ارتفاعات آبشار هفت چشمه اعلام شد.

وی اضافه کرد: اولین تیم تخصصی کوهستان از پایگاه کوشک بالا به محل حادثه در محل حادثه اعزام شد؛ اما با توجه به نیاز به رهاسازی مصدوم و ایجاد کارگاه نجات، سریعا تیم امدادو نجات کوهستان کرج نیز به محل حادثه اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران با ایجاد کارگاه نجات فنی توانستند جوان ۲۰ ساله را از ارتفاعات آبشار هفت چشمه کرج نجات داده و به محل امن انتقال دادند.

خلفی از مردم خواست در صورت ناآگاهی از محل طبیعت گردی، بدون برنامه‌ریزی اقدام به کوهپیمایی نکنند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از هموطنان بدون آشنایی با مناطق کوهستانی اقدام به کوهپیمایی می کنند که سبب مشکلاتی برای خود و دیگران می شوند.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سهل انگاری و نا اگاهی این افراد نه تنها برای آنها، بلکه برای ماموریت های تیم های امدادی نیز اختلال ایجاد کرده و سبب بازماندن از ماموریت های حساس و ضروری خواهد شد.

خلفی یادآورشد : اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: هموطنان در صورت نیاز امدادی باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس