وعده انگلیس برای حمایت از گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب در کردستان عراق

سرکنسول جدید انگلیس در اربیل در اظهاراتی با اشاره ضمنی به حملات موشکی و پهپادی به گروهک‌های کُردتجزیه طلب در منطقه کردستان عراق، وعده حمایت در برابر این حملات را داد.

به گزارش مشرق،‌ «رزی کیو» دیپلمات ارشد و سرکنسول جدید انگلیس در اربیل در مصاحبه با شبکه «کوردستان۲۴» وعده‌ حمایت از آنچه در این گزارش کردستان عراق خوانده شده، در برابر حملات پهپادی و موشکی را داد.

طبق این گزارش، این دیپلمات ارشد انگلیسی در این مصاحبه اظهار داشته که کشورش برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای انتحاری که کردستان عراق را هدف قرار می‌دهند، «مشاوره» خواهد و از آنچه در این گزارش کردستان عراق خوانده شده، «حمایت» خواهد کرد.

رزی کیو در این باره گفت: «بریتانیا مشاوره‌دهی و حمایت برای مقابله با این حملات را ادامه خواهد داد». با این حال، شبکه کوردستان ۲۴ در ادامه اشاره کرد که سرکنسول انگلیس اشاره نکرده که انگلیس چگونه برای مقابله با این حملات کمک خواهد کرد.

این شبکه کُردی در پایان گزارش خود مستقیما به عملیات ایران علیه گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق اشاره کرد.

این در حالی است که «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق پیشتر در مصاحبه با شبکه کُردی «رووداو» تأکید کرده بود که ایران نباید از خاک عراق هدف حمله قرار بگیرد.

او گفته بود: «وزیر امور خارجه ایران در اجلاس بغداد در اردن شرکت خواهد کرد و در آنجا من با او دیدار خواهم کرد. ما تلاش خواهیم کرد تا به توافقی برای پایان دادن به این حملات دست پیدا کنیم. ما پایبند به قانون عراق هستیم و نباید ایران در معرض حملاتی که مبدأ آن خاک عراق است، قرار بگیرد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این و پس از هشدارهای مکرر در عملیاتی مواضع گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق را هدف قرار داده بود. به دنبال این عملیات، شورای امنیت ملی عراق تدابیری را جهت امن‌سازی مرزها با ایران و ترکیه و جلوگیری از استقرار گروهک‌های کُرد در این مناطق اتخاذ کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 0
    روباه پیر استعمار خیلی غلط کرد با مزدوران تروریست تجزیه طلب!
  • علی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    بریتانیا غلط زیادی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس