ایتالیا از حمله باج‌افزاری به هزاران سرور رایانه‌ای در سراسر دنیا خبر داد

آژانس ملی امنیت سایبری ایتالیا (ANC) اعلام کرد که هزاران سرور رایانه‌ای در سراسر دنیا هدف حمله یک باج‌افزار قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، روبرتو بالدونی مدیرکل این آژانس یکشنبه شب گفت که این حمله گسترده بوده است و هکرها برای انجام این حمله از یک ضعف نرم‌افزاری در سرورها استفاده کرده‌اند.

این نهاد ایتالیایی به سازمان‌ها هشدار داد که امنیت سامانه‌های رایانه‌ای خود را تقویت کنند.

خبرگزاری آنسا ایتالیا به نقل از آژانس ملی امنیت سایبری این کشور گزارش داد که برخی از سرورهایی که هدف قرار گرفته‌اند در فرانسه، فنلاند، آمریکا و کانادا قرار دارند.

به نظر می‌رسد که ده‌ها سازمان ایتالیایی نیز تحت تاثیر این حمله باج‌افزاری قرار گرفته‌اند.

مقام‌های سایبری ایتالیایی به بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها هشدار داده‌اند که برای جلوگیری از تعطیلی سامانه‌های رایانه‌ای خود اقدامات امنیتی لازم را اجرا کنند.

مشتریان شرکت مخابرات «تلکام ایتالیا» روز یکشنبه گزارش دادند که برای استفاده از اینترنت با مشکل مواجه شده‌اند اما برخی کارشناسان می‌گویند که این مساله به حمله باج‌افزاری ارتباطی ندارد.

کمیسیون اروپا آبان ماه گذشته در راستای تحرک نظامی سریع‌تر و دفاع سایبری قوی‌تر از طرحی برای تقویت ظرفیت‌های دفاع سایبری این اتحادیه و تسهیل و تسریع عبور نیروهای مسلح اعضای آن از مرزهای یکدیگر رونمایی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس