کد خبر 1461998
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
قالیباف: رای نمایندگان به زودی شفاف می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر لازم برای طرح شفافیت قوای سه‌گانه طی شده و به زودی تایید می‌شود، گفت: نرم افزار مربوطه برای شفافیت آرای نمایندگان آماده است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به تذکر نماینده مردم خمینی شهر در مورد طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: مسیر لازم برای طرح شفافیت قوای سه‌گانه طی خواهد شد و به زودی تایید می‌شود، اما برای شفافیت آرای نمایندگان حوزه نرم‌افزاری کاملا آماده است و بنا شده داوطلبان نامه‌ای مکتوبی را برای شفافیت همه آرای خود ارائه کنند تا به صورت سیستمی شفاف شود.

حجت الاسلام «محمدتقی نقدعلی» در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز خطاب به قالیباف اظهار داشت: رئیس مجلس دستور دادند که عده‌ای از نمایندگان که موافق شفافیت آرا هستند، داوطلبانه اعلام کنند تا آرای آنها منتشر شود اما با گذشت دو ماه از دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اجرایی هنوز اقدام لازم را انجام نداده است و مقدمات لازم برای شفافیت آرای نمایندگان از حیث الکترونیکی فراهم نشده است و هنوز آرا به شکل کاغذی به دست ما می‌رسد و ما نمی‌دانیم کجا آنها را منتشر کنیم.

نماینده مردم خمینی شهر اظهار داشت: از سوی دیگر طرح شفافیت قوای سه‌گانه که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در شورای نگهبان به تایید رسید، اکنون بر سر یک مورد اختلافی در مجمع تشخیص مصلحت مانده است؛ انتظار داریم قولی که رئیس مجلس شورای اسلامی داده است، اجرایی شود و معاونت اجرایی هرچه سریع‌تر در این زمینه با نمایندگانی که قصد دارند آرای خود را به صورت شفاف در منظر ملت قرار دهند، همکاری کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم قوانین خوبی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد در پیچ و خم مجمع تشخیص مصلحت گرفتار می‌شود؛ تعدد مراکز قانون‌گذاری یکی از مشکلات است و ما انتظار داریم شفافیت آرای نمایندگان که از قول‌های مجلس بوده هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    4 0
    باید یک نهاد امنیتی وقضایی تایید کند چون بااین تعلل غیرقانونی باید نظارت های دیگرمثل فیش حقوقی ودارایی هم توسط نهادهای امنیتی باشدتارانت وفساد ازبین برود چون احتمال بالایی ازپولشویی ونجاست نجومی بگیری وسرقت ازبیت المال هست
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    تو رو به خدا اينقده شفاف نباشه كه حريم خصوصيشون پيدا بشه ! لطفاً دقت بفرمايين تا شفافيت اين مطلب به اندازه كافي باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس