1

در بیانیه خاتمی که گویی همسو با بیانیه براندازانه موسوی از یک اتاق فکر سرچشمه می‌گیرد، خاتمی مانند فتنه ۸۸ کوشیده است، از دوگانه چماق و هویج، دومی را برگزیند تا به زعم خود با بیانیه موسوی مرزبندی کند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

 

*******

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که واکنش‌ها به عفو و بخشش گسترده محکومان به مناسبت دهه فجر، سناریوی ادامه‌دار بالن چینی‌ها و آمریکا و ادامه تحلیل‌ها و نقدها به طرح مولدسازی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب با عفو و تخفیف گسترده دهها هزار نفر متهمان و محکومان حوادث اخیر موافقت کردند. این خبر مورد توجه تمامی روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه هم‌میهن که چند خبرنگار آن به دلیل ارتباط با رسانه‌های ضد انقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی دستگیر شده‌اند در سرمقاله خود درباره دستور رهبر انقلاب نوشته است:

اعلام عفو هزاران نفری از متهمان یا محکومان حوادث اخیر از دو جهت مسرت‌بخش بود؛ اول، از این جهت که بسیاری از این افراد جوانان همین آب و خاک هستند که در دوره جوانی خود با مشکلات گوناگونی مواجه شده‌اند. مهمترین آنها فقدان چشم‌انداز شغلی و آینده امیدبخش است و در کنار آن فقدان آزادی‌های مدنی و اجتماعی و ندیده شدن از سوی صاحبان قدرت بود که رنج آنان را مضاعف کرده بود و لذا مترصد فرصتی بودند که خود را نشان دهند. نشان هم دادند، درحالی‌که پیش از آن دیده نمی‌شدند. بنابراین مواجهه تعزیری و مبتنی بر مجازات جز اینکه آنان را در آینده نسبت به ساختار قدرت بدبین‌تر می‌کند، نتیجه دیگری ندارد. جهت دوم اهمیت این عفو از آنجا ناشی می‌شود که می‌تواند آغازی بر رویکرد جدید حکومت با همه معترضان باشد.

در ادامه این یادداشت آمده است:

اینکه چه اعتراض را بپسندیم و چه نپسندیم طبیعت جامعه امروزی است و باید آن را به رسمیت شناخت و خارج از مقوله جرم و مجازات دانست. قوانین موجود نیز آن را جرم نمی‌دانند مگر اینکه تفسیر خاص و ویژه‌ای از آن شود که خارج از عرف جامعه حقوقی کشور است. بنابراین از این عفو باید استقبال کرد و امیدوار بود که شمول بیشتری پیدا کند و گامی اولیه برای بهبود روابط حکومت با مردم و جوانان معترض باشد. به‌رغم این، ما به عنوان فعالان روزنامه هم‌میهن و جامعه روزنامه‌نگاران در حالی با این خبر مواجه شدیم که هم‌زمان همکار عزیزمان خانم الناز محمدی را که چند جلسه بازجویی پس داده بود، برای تفهیم اتهام و نهایی کردن پرونده برای ارسال به دادگاه به دادسرا احضار کردند، ولی در عین ناباوری بازداشت شد و اکنون هر دو خواهر یعنی الهه و الناز محمدی که از بهترین روزنامه‌نگاران اجتماعی و تحقیقی‌نویس کشورند در زندان هستند و هنوز هم پرونده الهه محمدی رسیدگی دادگاهی نشده است.

روزنامه اصلاح‌طلب: چرا رهبر انقلاب جاسوس‌ها را عفو نمی‌کند؟ / خاتمی و موسوی دو روی یک سکه در اغتشاشات!

در میانه اغتشاشات دو نهاد اطلاعاتی کشور در یک بیانیه تحلیلی خبر از عضویت برخی خبرنگارارن اصلاح‌طلب در پروژه استریت بیز دادند، در این پروژه سازمان سیا از برخی جاسوس‌ها در پوشش خبرنگار برای پیش‌برد اهداف خود استفاده می‌کرد، اعتراض روزنامه سوپر اصلاح‌طلب هم‌میهن به آزاد نشدن این جاسوس‌های چند منظوره عجیب اما طبیعی است!

روزنامه آرمان‌ملی نیز در گفتگو با ابطحی رئیس دفتر دولت اصلاحات به استقبال فرمان عفو رهبر انقلاب رفته و نوشته است:

این عفو می‌تواند گشایشی باشد برای شنیدن حرف معترضان و گشایشی باشد در امور سیاسی کشور، زیرا کسانی‌که حرف آزادی آنها مطرح شده است، کسانی هستند که به وضع موجود اعتراض و انتقاد داشته‌اند. امیدوارم آزادی آنها به معنای شنیده شدن صدای آنها تلقی شود و نسبت به آینده هم تلاش شود که دیدگاه اعتراضی که براساس قانون اساسی یک امر پذیرفته شده است، بهتر شنیده و دیده شود. عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که کسانی‌که دیدگاه افراطی در خصوص معترضان دارند، نگاه رهبری را مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: این عفو که مورد تایید رهبری قرار گرفته است، باید یک مبنا برای رویکرد سیاسی کشور باشد. نگاه‌های افراطی در خارج کشور علاقه‌مند نیستند که در این قضایا نگاه‌های محبت‌آمیز مطرح شود و جای تقدیر دارد که نگاه قوه‌قضائیه در این موضوع با نگاه افراطیون متفاوت است.

روزنامه اصلاح‌طلب: چرا رهبر انقلاب جاسوس‌ها را عفو نمی‌کند؟ / خاتمی و موسوی دو روی یک سکه در اغتشاشات!

روزنامه شرق نیز به نقل از مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز می‌نویسد:

به دنبال موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر برخی از چهره‌های سیاسی کشور به آن واکنش نشان دادند. مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دراین‌باره گفت: «دستور اخیر رهبری می‌تواند فضای اجتماعی آرام‌تری را در کشور ایجاد کند و امیدوارم شرایط کشور به سمتی برود که با سعه صدر بیشتری انتقادات و اعتراضات شنیده شود». علی مطهری هم با بیان اینکه «موافقت با عفو معترضان حوادث اخیر، موجب خلع سلاح دشمنان کشور شد»، عنوان کرد: «این عفو فرصت خوبی برای آشتی ملی است». محمدعلی ابطحی نیز ضمن تأکید بر این نکته که «نگاه‌های افراطی چه در داخل و چه خارج کشور علاقه‌مند نیستند که در اتفاقات اخیر کشور، نگاه‌های محبت‌آمیز مطرح شود»، عنوان کرد: «عفو معترضین می‌تواند شکاف‌ها و گسل‌های پیش‌آمده را ترمیم کند».

روزنامه اصلاح‌طلب: چرا رهبر انقلاب جاسوس‌ها را عفو نمی‌کند؟ / خاتمی و موسوی دو روی یک سکه در اغتشاشات!

روزنامه ایران نیز در تحلیل فرمان رهبر انقلاب در عفو برخی عوامل اغتشاشات خیابانی نوشته است:

به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه و شعبانیه، رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو معیاری و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. اعلام بخشودگی در مناسبت‌هایی همچون ایام‌الله دهه فجر اگر چه سنتی هر ساله است، با این حال عفو گسترده کنونی هم از میان محکومان است و هم از میان متهمان و بازداشت شدگان حوادث اخیر که هنوز مراحل محاکمه را به پایان نرساندند.

در ادامه این گزارش آمده است:

این مهم بر رویکرد پدرانه مقامات عالی نظام نسبت به جوانانی ابتنا دارد که بر اثر هیجانات در دام معاندان سازمان‌دهنده اغتشاشات افتادند. چنانکه مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان به مناسبت ۱۳ آبان از این عده تحت عنوان «بچه‌های خودمان» که به دلیل برخی هیجان‌ها و احساسات و برخی بی‌دقتی‌ها در مسائل وارد میدان شدند، یاد کردند و در دیداری با مردم اصفهان درباره نحوه برخورد با عناصری که بر اثر فریب با دشمن همراهی کردند، فرمودند این افراد را باید متنبه و موعظه و هدایت و بیدار کرد تا با دشمن همصدایی نکنند. چنین نگاهی که پیشتر در مواضع رئیس قوه قضائیه نیز بازتاب یافته بود در متن درخواست عفو اخیر نیز به روشنی مطرح شده است.

روزنامه اصلاح‌طلب: چرا رهبر انقلاب جاسوس‌ها را عفو نمی‌کند؟ / خاتمی و موسوی دو روی یک سکه در اغتشاشات!

روزنامه همشهری نیز در سرمقاله خود به موضوع فرمان رهبر انقلاب پرداخته و می‌نویسد:

عفو رهبری خبرساز بود؛ آن‌هم بلافاصله بعد از عکس‌های دلنشین جشن تکلیف با فرشته های کوچک و پاک. این‌دو را باید با هم دید. هردو پدرانه است. هم خنده‌های صمیمانه و هم گذشت آموزنده. محبت پدر برای همه فرزندان است و البته جلوتر از اخمش. چه بسا اخمش نیز از سر محبت است و همه اش نیز از ابتدا تا انتهای دستگیری. اشتباه نشود؛ رفتار پدرانه را نباید تنها به عفو و گذشت دید. از روز اول اغتشاشات چنین است، همه اش از همین جنس است.

روزنامه اصلاح‌طلب: چرا رهبر انقلاب جاسوس‌ها را عفو نمی‌کند؟ / خاتمی و موسوی دو روی یک سکه در اغتشاشات!

خاتمی و موسوی دو روی یک سکه!

یک روز پس از بیانیه براندازانه میرحسین موسوی که رسماً عبور از نظام جمهوری اسلامی ایران را کلید زد، محمد خاتمی نیز درست در روزی که با رأفت توأم با اقتدار نظام جمهوری اسلامی هزاران نفر از فریب خوردگان حوادث اخیر آزاد شدند، با ادبیاتی دیگر، اما با همان جهت‌گیری کلی موسوی، به ساختارهای نظام اسلامی حمله کرد.

روزنامه اعتماد بیانیه جدید رئیس دولت اصلاحات را تنفس مصنوعی او به این جریان سیاسی خوانده و نوشته است:

اصلاح‌طلبی به شیوه و روال تجربه‌شده (یعنی درخواست از مقامات بالادستی برای اصلاح که نشان داده‌اند حتی آن را نمی‌شنوند چه رسد به اینکه در آن تامل و به آن عمل کنند و نیز حضور در عرصه قدرت به هر قیمتی که به هیچ قیمتی امکان حضور به اصطلاح غیرخودی را نمی‌دهند) این شیوه اصلاح‌طلبی اگر نگوییم ممتنع شده است دست‌کم به صخره ستبر بن‌بست برخورد کرده است و مردم هم حق دارند از آن مثل خود نظام حاکم نومید شوند.

در ادامه این خبر آمده است:

اگر راه اصلاح‌خواهی و اصلاح‌طلبی به شیوه سابق به‌بن بست رسیده و اگر اصلاح‌طلبی ظرفیتی بیش از اصلاح‌طلبان به معنای متعارف دارد- که دارد، می‌توان گفت و امیدوار بود که اگر این جزیره‌های جدا از هم به هم بپیوندند و خود را در کنار مردم و آشنا با دردهای مردم و دغدغه‌دار نسبت به کشور و صلاح آن نشان دهند و بی‌لکنت زبان و با شفافیت و نیز با اتخاذ شیوه‌های مدنی خشونت‌پرهیز صدای خود را به جامعه و حاکمیت برسانند شاید (و البته شاید) حاکمیت هم وادار به تغییر رویه و پذیرش اصلاح‌گرانند.

روزنامه اصلاح‌طلب: چرا رهبر انقلاب جاسوس‌ها را عفو نمی‌کند؟ / خاتمی و موسوی دو روی یک سکه در اغتشاشات!

روزنامه جوان نیز به بررسی بیانیه نویسی سران فتنه پرداخته و می‌نویسد:

در بیانیه خاتمی که گویی همسو با بیانیه براندازانه موسوی از یک اتاق فکر سرچشمه می‌گیرد، خاتمی مانند فتنه ۸۸ کوشیده است، از دوگانه چماق و هویج، دومی را برگزیند تا به زعم خود با بیانیه چماق‌گونه موسوی مرزبندی کرده باشد، اما کیست که نداند اولی دنبال براندازی نرم است و دیگری دل در گرو سخت آن دارد. چنانکه در فتنه ۸۸ کرد.
خاتمی به سیاق همه اصلاح‌طلبان که، چون در قدرت‌اند، مدافع وضع موجود و، چون خارج از آن شوند. بر کرسی روشنفکری تکیه می‌زنند و مخالف وضع موجود می‌شوند، عصبانیت خود را در بیانیه‌اش آشکار کرده و ضمن زیر سؤال بردن ساختارهای قانونی نظام اسلامی، ازجمله شورای نگهبان قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهادهای نطامی، خواستار تجدید نظر در این ساختارها شده و این درست همان جهت‌گیری‌ای است که در بیانیه میرحسین موسوی با ادبیاتی تندتر بیان شده است. از این روست که باید گفت روح حاکم بر این دو بیانیه براندازی و عبور از نهادهای قانونی جمهوری اسلامی است. منتها یکی به روش نرم و دیگری به روش سخت. از این روست که باید گفت این خاتمی و موسوی دو روی یک سکه‌اند.

روزنامه اصلاح‌طلب: چرا رهبر انقلاب جاسوس‌ها را عفو نمی‌کند؟ / خاتمی و موسوی دو روی یک سکه در اغتشاشات!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    13 0
    دزدادرهردوحزب هستند
  • آرش IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    4 11
    اگه قدر خاتمی رو می دونستیم الان اوضاعمون اینقدر بی ریخت نبود
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      3 2
      خاتمی اوضاع خود و دار و دسته اش را باریخت کند، اوضاع ما پیشکشش!!!!
    • SE ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      3 2
      بی ریخت و ایکبیری منش و سیاست وادادگی و ذلت پذیری اصحالاته
    • مجید IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      استفراغ
  • منتقد گمنام IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 1
    دیروز زنان تاثیر گذار امروز ساپینتو ! یغمای یورو و دلار ! شرم بر مسئولان ! بهترین شعار مردم در 22 بهمن : مرگ بر غارتگر بیت المال !
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    2 2
    اگر خدایی نکرده برای انقلاب اسلامی ایران اتفاق ناگواری بیفتد اصلاح طلبان باید برای همیشه از ایران جمع کنند و بروند ودر راس انها خاتمی و میرحسین در هر کجای جهان باشند یک زندگی مخفی در سوراخ موش را تجربه خواهند فقط در جمهوری اسلامی ایران است که اصلاح طلبان میتوانند جفتک پرانی کنند و به زندگی نکبت بار خود ادامه دهند
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    2 2
    مگه جاسوس درست بشو هستش که بخواهی عفو کنی؟
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    5 4
    یا دکان این اصلاح طلب ها رو ببندید یا خبرشون کار نکنید اینا که مشخصه چه سبقه سیاسی دارند
  • سعید IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 3
    برادر توکلی ، هذا , ماذا ؟!!!!
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    4 6
    چرا نسبت به هر انتقادی گارد میگیرید؟ چه خبره تو این مملکت
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    8 4
    لعنت براصلاحطلبان فاسدکه هرچی بدیختی هست زیر سر همین گروهه
    • یزدان IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      1 2
      این که تو چی میگی مهم نیست باید دید مردم چی میگن که اونا هم الان دوماه شب و روز دارن میگن چی میخوان
  • علی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 1
    یعنی روزنامه هم میهن هنوز نمی تواند فرق بین اعتراض و اغتشاش را تشخیص دهد ؟!
  • علی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 1
    همیشه پیوندی محکم بین خیانتکاری خواص و ساده لوحی عوام وجود دارد . این پیوند هرگز گسسته نخواهد شد مگر با عبرت گرفتن از رخدادهای گذشته . تاکنون چندین مرتبه اصلاح طلبان قدرت را چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری و گاهی توامان به دست گرفته اند ، به عکس نامی که به یدک می کشند ، جز سرسپردگی به غرب ، هرگز اصلاحی انجام نداده اند .
  • SE ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 1
    جاسوسها حداقل مجازاتشان اعدام است
  • یا مهدی ادرکنی IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    5 1
    خداوند رهبر عزیزمون رو حفظ کند إن‌شاءالله.. حضرت آقا، حضرت عشق💚
  • سید IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    5 1
    باید از این موضوع غافل نشد که جدا از اوباش و اراذل یقه کثیف که به شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها مشهورند و فتنه گری در کف خیابان را برعهده دارند، اراذل و اوباش یقه سفیدی هم هستند که معمولاَ یا کرسی های دانشگاه ها را با روابط ویژه غصب کرده اند و یا با پول اجنبی رسانه های نوشتاری و دیداری ایجاد کرده و فتنه انگیزی می کنند که صد البته حضور در کف خیابان را دور از شأن خود می دانند و فقط به گمراه کردن نادانان بسنده می کنند تا آن فلک زدگان خواسته های ایشان را در کف خیابان اعلام کنند!!!
  • علی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    3 1
    نظام اسلامی و در راس آن رهبری بسیار مظلوم واقع شده اند از یک طرف دشمن با انواع توطئه ها میخواهد اتحاد و همدلی مردم و اقتدار کشور و رهبری حکیم و با تدبیر هدف قرار بدهد و از طرفی افراد بی بصیر و بعضا خائنی که در طی 44 سال گذشته همواره در هرم قدرت حضور داشته ولی نقش اپوزوسیون را بازی میکنند و در زمین دشمن بازی کرده و بیانیه ها و رفتارشان درست همانند گفتار و بیانیه های دشمنان این انقلاب میباشد افرادی که بسیاری از مشکلات کنونی کشور اعم از اقتصادی و سیاسی و مفاسد موجود و ... به دوران مدیریت این افراد بر کشور بر میگردد ولی هرگاه مردم به آنها در انتخابات پشت کنند بر نظام میتازند
  • 262 IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 3
    الان ما بیشتر به وحدت نیاز داریم نه ایجور خبر که دشمن خوشحال کن میشه . متاسفانه چرا درس نمی گیریم نباید آسایش داشته باشیم . اگر دولت اصلاحات ادامه داربود اینهمه با جهان دور نبودیم . چه اشکالی داره ما با جهان ارتباط داشته باشیم برای آسایش مردم .
  • علی افصحی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 1
    عفو مقتدرانه امام خامنه‌ای آب در لانه مورچگان منافقین انقلاب اصلاح طلبان فاسد از کرباسچی «هم میهن»شیطان، تا « اعتماد »ابلیس الیاس حضرتی ، رحمانیان «شرق غرب وحشی »! و...بوده و همه آن ها را هراسان بار دیگر به کف جامعه آورد تا بیشتر چهره نفاق و پلشتی اشان دیده شود. کرباسچی این رانت خوار وحشی که در یک قلمش بیش از دو هزار کارگر را بیکار و خانواده هایشان را به فلاکت رسانده بود آن هم در مازندران در حالتی که خودش در تهران نفس می کشد با خباثت نوشته اغتشاش و وحشی گیری خیابانی و جاسوسی در پوشش خبرنگاری! جرم انگاری نشده!یعنی در قاموس جنایت پیشه گان ضد مردمی چون کرباسچی «قتل به صبر چون شهادت امام حسین ، شهدایی چون آرمان عزیز ، عجمیان، اوجاقیان ، احمدی، و...» جرم انگاری نشده!یا آتش زدن نیروی حافظ امنیت ، ترور بسیجیان و سپاهیان عزیر، و نیر مردمان عادی، تخریب و سوزاندن مراکز دولتی ، خدماتی حتی عبادی و نیز جاسوسی علنی و تهیه خوراک برای رسانه های تحت مدیریت سازمان های جاسوسی و...در دنیای کثیف کرباسچی دزد جرم انگاری نشده! این جماعت بی وزن اجتماعی چون مورچه «عفو مقتدرانه» امام خامنه ای را بر نتابیده و تلاش کرده و می کنند عفو را برابر با پذیرش خباثت فتنه گران جا بزنند در حالتی که به گفته رئیس قوه قضائیه زمانی که فریب خوردگان فتنه ترکیبی با دقت در میدان در یافته اند که همه فتنه ترکیبی برای از بین بردن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز بوده و هیچ هدف اصلاحی در آن دیده نمی شود، اظهار پشیمانی گسترده کرده و چون این ابراز پشیمانی ها اکثریت فریب خوردگان را در بر می گرفت از مقام معظم رهبری اذن عفو پشیمانان را گرفته و رسانه ای کردند اگر این عفو گسترده به مذاق انقلابیون و فدائیان امام خامنه‌ای بسیار خوشایند بود اما مورچگان منافق انقلاب را بسیار عصبانی کرده چرا که عناصر میدانی خود را از دست رفته دیده فلذا پناه به پرت و پلانویسی کرده تا شاید باب عفورا سد کننداما چون همیشه کور خوانده اند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • مرتضی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 3
    این آقایون به اصطلاح اصلاح طلب حرفی و نظری در مورد شهدا و خانواده های شهدایی که مظلومانه به سبک داعش تو کشور تیکه پاره شدند ندارند؟
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 2
    روزنامه هم‌میهن چرا باید فعال باشه و جلوی نشرش را نمی گیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • یزدان IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 2
    کی و کجا تشخیص داده اینا جاسوس بودن چرا علنی محاکمه نمیشن؟چون مردم میفهمن جاسوسی در کار نیست و همش دروغه
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    این الناز محمدی رو احتمالا خودشون فرستادن تو زندان که خط جدید سازمان و دستورات رو به خواهرش برسونه .
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    علیرضا اکبری جاسوس بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس