کد خبر 1462157
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
هفت اقدام فوری به دستور «بشار اسد» در پی زلزله شدید سوریه

رئیس جمهور سوریه در نشست هیات وزیران این کشور که به طور فوق العاده با دستور کار زلزله شدید بامداد امروز برگزار شد، دستور انجام هفت اقدام فوری را صادر کرد.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در نشست هیات وزیران این کشور که به طور فوق العاده با دستور کار زلزله شدید بامداد امروز برگزار شد، دستور انجام هفت اقدام فوری را صادر کرد.

مهمترین این دستورات، تعیین یک راهکار معین جهت انجام تحرکات فوری در سطح ملی برای مواجهه با پیامدهای ناشی از این زلزله شدید است.

این دستورات به شرح زیر اعلام شده است؛

اول: بسیج کلیه وزارتخانه ها، نهادها و مراجع ذیربط برای امداد رسانی به زلزله زدگان.

دوم: کلیه تیم ها و توانمندی های پدافند غیرنظامی، آتش نشانی، بهداشت، شرکت های عمرانی ملی و شعب آنها در استانداری ها، کلیه نهادهای خدمات رسان و ریاست های خدمات عمومی برای انجام عملیات نجات و آواربرداری بسیج شوند. همچنین به تمامی استانداران دستور داده شد تا تمامی توان بخش دولتی و خصوصی را بسیج کنند و تمامی سازوکارها را برای انجام عملیات امداد و نجات و کمک به آواربرداری به کار گیرند.

سوم: ارائه خدمات بهداشتی فوری برای تمامی مصدومان در استان های مختلف و بسیج کلیه کادر پزشکی وزارتخانه های بهداشت، دفاع و آموزش عالی.

چهارم: همچنین مقرر شد سرپناه و غذا برای آسیب دیدگان به صورت فوری تامین شود و مشتقات نفتی برای تامین عملیات فنی اضطراری در استان های آسیب دیده تامین شود.

پنجم: وزارت بازرگانی بر تامین مواد غذایی لازم برای افراد آسیب دیده و بسیج کادرهای خود برای انجام دقیق و سریع این وظیفه اقدام کند.

ششم: تیم های ایمنی فنی برای ارزیابی وضعیت ساختمان های آسیب دیده و تشریح وضعیت فنی آنها و تخلیه آنها از ساکنین در صورت خطر اقدام کنند.

هفتم: وزارت منابع آبی برای شناسایی سریع بند ها، مخازن و ایستگاه های آب و اطمینان از ایمنی آنها و اطمینان از تداوم دسترسی شهروندان به آب، وارد عمل شود.

گفتنی است در زلزله شدید ۷.۷ ریشتری امروز در سوریه، ویرانی های شدیدی رخ داده و صدها نفر قربانی این بلای طبیعی شده اند. براساس بیانیه هلال احمر سوریه در این رخداد تاکنون ۳۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

شهرهای حلب، حماه و ادلب از اصلی ترین مناطقی بودند که این زلزله ۷.۷ در آن ها ویرانی های شدید و قربانیان فراوان بر جای گذاشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • رضا IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 4
    بشار هنوز تو بحران مانده حالا میخواد بحران زلزله را حل کنه
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      5 2
      نه عزیزم تو نگران نباش خدا با مومنین هست درسته تعداد مومنین کم هست .لعنت بر داعش داعش صفت
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    5 2
    تو جیب سوریها رو نزن نمخواد نر ماده ترسیم کنی
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 5
    بشار ادم کش کاری از دستش نمی اید باز ایران می خواهدکمگ کند
    • پیروز IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      6 0
      در پاسخ به کامنت بعضی ها که از سیاست و دنیا هیچی نمیدونند ، اینا رو مینویسم ، خیلی از آدمایی که اگه توهمین کشور جنگ بود اصلا رنگ جبهه رو ندیدند ، اگر هم میخواستند بچه هاشون رو ببرن سربازی غش و ضعف میکردند که بچه ما یکی یه دونه س نبریدش سربازی و چنان علم شنگه ای بپا میکردند که آخر سر از بردن اونا به سربازی رزمی منصرف میشدند و اونا رو به سرباز معلمی و جاهای راحت میبردند و همونجا یه ریال برای این مملکت هم کار نمیکردند ، حالا هم که چندین ساله جنگ تموم شده نه خودشون و نه بچه هاشون برای این مملکت نه تنها کاری نکردند بلکه جفتک پرونی هم میکنند و بچه هاشون رو یا فرستادند خارج یا تو دستگاههای پرپول استخدامشون کردند و حالا از لحاظ مالی هیچ مشکلی هم ندارند ولی همیشه از نظام و انقلاب طلبگار هم هستند ، حالا این آقایون و توله هاشون میان برای نظام تکلیف تعیین میکنند که به فلان جا کمک نکنید ، نکته جالبش اینه که همین قشر هیچ وقت و هیچگاه به مردم مناطق محروم چه تو زلزله باشه چه تو بحران های دیگه ریالی کمک که نمیکنند هیچ مث برخی سلبریدیها به اسم کمک ، میان پول مردم رو جمع میکنند و میکشن بالا ( امثال زیباکلام و هنرپیشه های به ظاهر هنرمند) مگه تو حوادث زلزله کرمانشاه چه گلی به سرمردم زدند ؟ البته مقصر خود نظام هست که در خصوص دفاع از خودش لالمونی زده و دستگاه های تبلیغاتیش لال هستند (امثال سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، صدا وسیما و سایر دستگاه های تبلیغاتی نتونستند از کمک سوریه به ایران در زمان جنگ با صدام مطلبی رو بگن ) درحالیکه در هردوسوی مرز حزب بعث سرکار بود، مرحوم حافظ اسد امکانات خوبی رو در اختیار بچه های سپاه میگذاشت که نتیجه اونا رو الان می بینیم ،مثل مهندسی معکوس موشک های در اختیار سوری ها ، با این حال که هیچ کشوری همچین کاری رو برای کشور دیگه انجام نمیداد ، یا در همین زمان جنگ سوریه مگه بشار نمی تونست در جبهه عربی عبری غربی باشه ؟ مگه بهش نگفتند ما حاضریم امتیازات زیادی بهت بدیم فقط از کمک به جبهه مقاومت دست بردار و بعد از اون بود که اون بحران رو در کشورش درست کردند ؟ اما مرد و مردونه در جنگ سی وسه روزه پش ت ایران و لبنان ایستاد ، در مورد جنگ جهانی سوم در سوریه اونقدر حرف زیاد هست که نگو ولی متاسفانه نویسنده و گوینده بسیار کم هستند
  • حیران IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 5
    خیالش راحته و الان با آرامش خوابیده چون میدونه ایران نمیزاره آب تو دل سوریها تکون بخوره . اون مردم بدبخت خوی هستن که دارن تو سرما میلرزند و هیچ دادخواهی ندارند
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      1 3
      شیرت خشک نشه منافق
    • ابراهیم اصلانى IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 2
      واقعا شما چقدر خودتون را به لحاظ ذهنی عقب مونده می دانید این حرفها رو نوشتید
    • ssss IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      1 0
      منافق شما هستین که میبینین و منکر می شوین تشریف ببر خوی و بفهم که مردم چه می کشند
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      حضور تروریست های مجازی در خبرگزاری مشرق ..
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    انشالله هرچه زودتر مشکلات مردم سوریه حل شود، که خودشون بندگان خدا،اسیر تروریست ها و فقر و محاصره نظامی و اقتصادی و .. بودن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس