تهران آماده ارسال فوری تیم‌های امدادی به منطقه ادلب سوریه است

وزیر خارجه گفت: تهران آماده ارسال فوری تیم‌های امدادی و کمک‌های انسانی به ادلب است و از صلیب سرخ جهانی انتظار می‌رود هماهنگی لازم را با هلال احمر ایران انجام دهد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و خانم "میریانا اسپولیاریک" رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص روند آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه و ترکیه گفتگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک انتصاب خانم میریانا اسپولیاریک و آرزوی موفقیت برای ایشان به عنوان رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، در خصوص آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صدمه دیدگان از زلزله در کشورهای ترکیه و سوریه اظهار داشت: از زمان وقوع زلزله در سوریه و ترکیه، جمهوری اسلامی ایران اقدامات مختلفی را برای کمک به حادثه دیدگان انجام داده است که ارسال گروه‌های زنده یاب به هر دو کشور و اعلام آمادگی برای پذیرش مجروحین در بیمارستان‌های ایران از جمله این اقدامات است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با دشوار توصیف کردن وضعیت انسانی در سوریه و لزوم توجه مجامع بین المللی به وضعیت خاص این کشور افزود: اوضاع مردم سوریه بر اثر تحریم‌ها با وقوع زلزله وخیم‌تر شده است.

امیرعبداللهیان با حساس توصیف کردن اوضاع انسانی در منطقه ادلب و آمار بالای قربانیان و خسارت دیدگان در این منطقه تاکید کرد: تهران آماده ارسال فوری تیم‌های امدادی و کمک‌های انسانی به ادلب است و از صلیب سرخ جهانی انتظار می‌رود هماهنگی لازم را با هلال احمر ایران برای ارسال و توزیع کمک به ادلب که خارج از کنترل دولت سوریه است، فراهم سازد.

خانم میریانا اسپولیاریک رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن تشکر فراوان از اهتمام و اقدامات انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران گفت: صلیب سرخ اقدامات گسترده ای را در جهت ارزیابی وضعیت زلزله زدگان در سوریه انجام خواهد داد و پس از ارزیابی شرایط، در خصوص پیشنهادات ارزنده جمهوری اسلامی ایران و نحوه اجرایی شدن آن هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

خانم میریانا اسپولیاریک همچنین بر تداوم ارتباط و تعامل سازنده صلیب سرخ جهانی با نهادهای ایرانی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس