کد خبر 1462323
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
شاه بحرین

شاه بحرین پس از سال ها قطع رابطه با دمشق، شب گذشته برای نخستین‌ بار با رئیس‌جمهور سوریه گفت‌وگو و برای حمایت از زلزله‌زدگان این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، پادشاه بحرین پس از سالها قطع رابطه با سوریه، شب گذشته در تماسی تلفنی با رئیس جمهور این کشور درباره زلزله ویرانگر روز گذشته در سوریه، گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، (سانا)، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه شب گذشته تماسی تلفنی از «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، شاه بحرین که پس از بیش از ده سال قطع ارتباط منامه با دمشق با رئیس‌جمهور سوریه برای نخستین‌بار گفت‌وگو می‌کرد، جان باختن شماری از شهروندان این کشور در زمین لرزه بامداد دوشنبه را به وی و مردم سوریه تسلیت گفت.

شاه بحرین ضمن ابراز همدردی با رئیس‌جمهور و مردم سوریه، آرزوی غفران برای جان باختگان و شفای عاجل برای زخمی‌ها، بر آمادگی کشورش برای کمک و حمایت از تلاش‌های دولت سوریه برای غلبه بر پیامدهای این فاجعه تاکید کرد.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، این نخستین گفت‌وگوی تلفنی شاه بحرین با رئیس‌جمهور سوریه است. در پی آغاز بحران در سوریه، شماری از کشورهای عربی خلیج‌فارس سطح روابط دیپلماتیک خود با دمشق را کاهش دادند و یا روابط خود با سوریه را قطع کردند. هرچند تابستان گذشته بحرین پس از امارات، دومین کشور عربی بود که از موضع خود عقب‌نشسینی کرد و سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    شاه؟؟؟؟!!!!این یارو قدر فرماندار ... هم نیست
  • سوسان IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    قیامتی هست یوم الحساب
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 0
    هرکی با مردان خدا و هم دل ایران بزرگ بود سربلند و عزیز شد...هرکی مخالفت کرد و دشمنی ورزید خوار و ذلیل شد
  • شهروند IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    1 0
    شاه بحرین کار خوبی کرده اگر اسد خوب یا بد درست یا نادرست برای مردمش کاری نکرده ایضا صدام که به جز ویرانی چیزی برای مردمش نذاشت ولی کشورهای عرب مدرن و بادرامد سرانه بالا باید دست اعراب نیازمند رو بگیرند و سعی کنند روی اسد کار کنند تا از این توهم مقاومت درگیری های بیخود که به جز فقر چیزیندارد دست بردارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس