1

اعلام و اهدای آن توسط جیل بایدن، همسر جو بایدن رئیس‌جمهور امریکاست که هر انسان شرافتمند و آزاده‌ای به سیاسی و حکومتی بودنش واقف است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که واکنش‌ها به زلزله مهیب ترکیه و سوریه با هزاران جانباخته و مجروح، آخرین وضعیت عیدی و دستمزد در سال آینده و تحلیل‌های درمورد جراحی اقتصادی دولت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دیروز سلسله‌ای از زلزله‌های قدرتمند، ویرانی‌ها و تلفات بزرگی در مناطق همجوار ترکیه و سوریه نزدیک سواحل شمال شرق دریای مدیترانه بر جا گذاشت. گفته می‌شود این بزرگ‌ترین سانحه طبیعی از نوع زمین‌لرزه است که طی ۸۰ سال اخیر در فلات آناتولی و طی ۲۷ سال اخیر در شامات حادث شده است. این حادثه تلخ مورد توجه همه روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه آرمان ملی درباره زلزله در خاورمیانه نوشته است:

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار) تا لحظه انتشار این گزارش)، شمار جانباختگان این زمین لرزه در ترکیه به ۱۴۹۸ نفر و در سوریه به ۷۸۳ نفر و شمار زخمی‌ها در سوریه به ۱۰۴۲ و در ترکیه به ۵۳۸۳ نفر رسیده است. این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن استان «قهرمان‌ماراش» در ترکیه بوده است. مرکز این زمین لرزه در شهر «پازارجیک» در استان قهرمان‌مرعش و در عمق ۲۴.۱ زمین بوده و براساس گزارش‌ها، ۵ پس‌لرزه قوی نیز پس از آن به وقوع پیوسته است. ۱۱ دقیقه بعداز این زلزله، پس‌لرزه‌های قوی در مرکز ترکیه حس شده، از جمله زلزله دیگری به بزرگی ۶.۷ این منطقه را لرزانده است.

در ادامه این گزارش آمده است:

شهروندان مناطق هم‌مرز با ترکیه از جمله عراق، لبنان و سوریه نیز این زلزله را حس کرده‌اند. گزارش‌ها همچنین حاکیست در بیروت عده‌ای از مردم به‌دلیل نگرانی از زلزله به خیابان‌ها آمده‌اند. به گزارش اسکای‌نیوز، ساختمان‌های بسیاری ویران شده‌اند و عده زیادی زیرآوار مانده‌اند. وزیر کشور ترکیه گفته است دستکم ۱۰ شهر از جمله عثمانیه، آدانا و دیاربکر براثر زلزله آسیب دیده‌اند. ترکیه روی یکی از مناطق زلزله‌خیز جهان واقع شده است.

پشت صحنه اهدای جایزه آمریکایی به شروین/ چرا چریک اصلاحات در اواخر عمر ضد انقلاب شده است؟

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان لرزه بر اندام شام و آناتولی می‌نویسد:

آمار منتشر شده از سوی دولت ترکیه، دولت سوریه و کلاه سفیدها در مناطق تحت کنترل شورشیان در سوریه، حاکی از کشته شدن دست‌کم ۲۵۰۰ نفر بر اثر این زلزله است. با این حال انتظار می‌رود که رقم تلفات طی روزهای آینده به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند، چراکه تعداد نامشخصی از شهروندان ترکیه و سوریه همچنان زیر آوار مانده‌اند. براساس اعلامیه اداره کل بلایای طبیعی و امور اضطراری ترکیه دست‌کم ۱۲۰ پس‌لرزه در پی زلزله صبح دوشنبه مناطق جنوبی ترکیه را لرزانده است. براساس آمار رسمی در ترکیه دست‌کم ۲۸۳۴ خانه در جنوب این کشور کاملا ویران شده‌اند. بسیاری از کشورهای جهان، ازجمله کشورهای عربی، اروپایی، ایران و ایالات‌متحده و سازمان‌های بین‌المللی ازجمله سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ناتو و کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در پیام‌هایی جداگانه ضمن اعلام تسلیت به مناسبت وقوع این حادثه برای کمک به حادثه‌دیدگان در ترکیه و سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند.

پشت صحنه اهدای جایزه آمریکایی به شروین/ چرا چریک اصلاحات در اواخر عمر ضد انقلاب شده است؟

روزنامه شرق نیز خبر از فرار داعشی از زندان پس از زلزله داده و نوشته است:

به نظر می‌رسد که سد آتاتورک در جنوب شرقی ترکیه پس از دو زمین لرزه ویرانگر ۷.۵ و ۷.۸ ریشتر در وضعیت بحرانی قرار دارد. گزارش‌هایی از ترکیه حاکی از آن است که در پی زلزله‌های شدید شکاف‌های زیادی در سد ایجاد شده است. کارشناسان هشدار دادند که سد هر لحظه ممکن است بشکند و ویرانی ناشی از آن می‌تواند منطقه‌ای به وسعت ۳۰ کیلومتر مربع در نزدیکی سد را تحت تأثیر قرار دهد. منابع محلی در شمال سوریه گزارش دادند که بعد از زلزله اخیر، ۲۰ تن از عناصر گروه تروریستی داعش در شهرک راجو (نزدیک ترکیه) از هرج و مرج و ضعیت به وجود آمده در این زندان استفاده کرده و توانسته‌اند فرار کنند.

پشت صحنه اهدای جایزه آمریکایی به شروین/ چرا چریک اصلاحات در اواخر عمر ضد انقلاب شده است؟

روزنامه ایران نیز در گزارشی با عنوان زلزله مهیب در خانه همسایه می‌نویسد:

وقوع بزرگ‌ترین زمین‌لرزه ترکیه در سال‌های اخیر در مرز این کشور با سوریه که به گفته اردوغان، فاجعه‌بارترین بلای طبیعی از سال ۱۹۳۹ تاکنون برای ترکیه‌ای‌ها به شمار می‌رود، بیش از ۲ هزار کشته و ده‌ها هزار مجروح تا شامگاه دیروز برجا گذاشت که براساس گزارش‌های رسمی، برای ترکیه این آمار ۱۶۵۱ کشته و در سوریه ۵۳۸ نفر ثبت شده است. این در حالی است که با توجه به تخریب بالای این زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های قدرتمند آن، همچنان هزاران نفر زیر آوار هستند و به‌طور قطع آمارها بسرعت افزایش خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این زمین‌لرزه که در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه صبح در جنوب‌غرب ترکیه و در مرکز شهر پارازجیک در استان قهرمان مرعش و در عمق ۱۷.۹ کیلومتری زمین رخ داد.

ایران در ادامه خبر داده است که:

علاوه بر سوریه که تخریب بالایی در مناطق مرزی داشت، در لبنان، عراق، قبرس، اردن، عربستان، مصر و بخش‌هایی از اوکراین و اروپا از جمله یونان و بلغارستان نیز احساس شد، اما خسارتی در این کشورها بر جا نگذاشت. با این حال در برخی از مناطق، مردم نگران از پس‌لرزه‌ها شب تا صبح را در خیابان‌ها و فضاهای باز گذراندند.

پشت صحنه اهدای جایزه آمریکایی به شروین/ چرا چریک اصلاحات در اواخر عمر ضد انقلاب شده است؟

تحولات روحی چریک اصلاحات!

روزنامه هم‌میهن در چند شماره متوالی به معرفی چهره‌های موثر در انقلاب پرداخته و در این شماره به سراغ بهزارد نبوی رفته است، در بخشی از این گزارش آمده است:

نبوی از چهره‌های برجسته جناح چپ قدیم و اصلاح‌طلبان دوم خرداد است که پس از پیروزی انقلاب در دولت‌های رجایی، باهنر به‌عنوان وزیر مشاور و سخنگو و در دولت میرحسین موسوی به‌عنوان وزیر صنایع سنگین حضور داشت، که در هر دوره هم به‌نوبه خود در بحث‌های جریان‌های سیاسی مورد هدف قرار گرفته است. او تحت عنوان گروه امّت واحده به‌همراه برخی گروه‌های مسلحانه دیگر از جمله گروه توحیدی بدر، گروه توحیدی صف، گروه فلاح، گروه فلق، گروه منصورون، گروه موحدین، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را در سال ۵۸ تشکیل داد که در سال ۶۵ هم منحل شد. پس از آن نبوی به‌همراه سایر اعضای چپ این سازمان در دهه ۷۰ سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران را راه انداختند. نبوی در مجلس ششم هم نایب‌رئیس شد و نامه استعفایش در کنار تحصن صورت‌گرفته سروصدای بسیاری ایجاد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است:

نبوی که این روزها او را چریک پیر می‌خوانند پس از انتخابات ۸۸ بار دیگر بازداشت شده و پس از آزادی به‌دلیل منحل شدن سازمان، فعالیت تشکیلاتی حزبی را که در همه سال‌های مبارزاتی و سیاسی‌اش در چارچوب آن مشغول بوده است، کنار گذاشته است. او البته پس از زندان دیگر خود را «ضد همه انقلاب‌ها» می‌داند و احتمالاً مخالف آن است که او را چریک بخوانند. به‌هرحال در این مرحله از زندگی‌اش هم فعالیت سیاسی‌اش را به‌عنوان رئیس جبهه اصلاحات دنبال کرده است.

پشت صحنه اهدای جایزه آمریکایی به شروین/ چرا چریک اصلاحات در اواخر عمر ضد انقلاب شده است؟

اصلاح‌طلبان در طول سالهای گذشته تجربه‌های متعددی از رادیکالیسم و حمایت از اقدامات افراطی را پشت سر گذاشتند. اوج این اقدامات بعد از دوران دوم خرداد بود. از حضور برخی نمایندگان اصلاح‌طلب در بین اغتشاش‌گران کوی دانشگاه تا ماجرای تحصن در مجلس و استعفای دسته‌جمعی نمایندگان و یا اتفاقات شورای شهر اول تهران که آن را به تعطیلی کشاند. البته در تمام این اقدامات مردم با اصلاح‌طلبان در پیشبرد رادیکالیسم همراهی نکردند و هرجا دست به تندروی و افراط زدند، نتیجه عکس گرفتند مانند انتخابات مجلس هفتم که اصلاح‌طلبان در اقلیت قرار گرفتند و یا شورای شهر دوم که حتی یک نفر از آنها به شورا راه نیافت. البته نتیجه گرفتن اصلاح‌طلبان از این تجربه به همین‌جا ختم نشد و آنها بار دیگر در انتخابات سال ۸۸ با ادعای تقلب کشور را ۸ ماه وارد فضای بحران کردند.

درباره جایزه امریکایی به یک موسیقی

شصت و پنجمین دوره جشنواره گرمی با ابداع جایزه‌ای سیاسی و جدید تحت عنوان بهترین ترانه در بخش «آهنگ برای تغییرات اجتماعی!» با نقش‌آفرینی همسر رئیس‌جمهور امریکا، حکومتی‌ترین جایزه دنیا را به تک‌آهنگ «برای» شروین حاجی‌پور اهدا کرد و برخی سلبریتی‌ها هم با گفتن «ما بردیم» از آن استقبال کردند!

روزنامه جوان درباره اهدای این جایزه آمریکایی به یک خواننده دسته چندم نوشته است:

اعلام و اهدای آن توسط جیل بایدن، همسر جو بایدن رئیس‌جمهور امریکاست که هر انسان شرافتمند و آزاده‌ای به سیاسی و حکومتی بودنش واقف است. جالب است که چند سال پیش جایزه اسکار به فیلم ضدایرانی آرگو را نیز میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهور وقت امریکا از کاخ سفید به کارگردانش اهدا کرد، اما ظاهراً برخی سلبریتی‌های مبتذل کشورمان به‌خاطر کینه و دشمنی‌شان نسبت به مردم و میهن نمی‌خواهند به روی خودشان بیاورند و تلاش دارند این سیرک بزرگ را به اسم یک جایزه هنری جا بزنند! شاید واقعاً هم این سطح از نادانی آن‌ها از روی دشمنی و عداوت نباشد و این جماعت واقعاً توان فهم آن را ندارند، بالاخره هر انسانی ممکن است یک عیبی داشته باشد و عیب این‌ها هم نادانی و گمراهی‌شان است. احتمالاً علت این بلاهت مسری در بین سلبریتی‌ها ریشه در فوبیا و ترس از یادگیری و فهمیدن داشته باشد. در این صورت باید به آن‌ها گفت که باور کنید یادگیری و آموختن درد ندارد، فقط کافیست یک‌بار امتحان کنید!

پشت صحنه اهدای جایزه آمریکایی به شروین/ چرا چریک اصلاحات در اواخر عمر ضد انقلاب شده است؟

روزنامه همشهری نیز در سرمقاله خود اهدای این جایزه را تحلیل کرده و می‌نویسد:

طراحی دشمن مثل روز مشخص است. قرار نیست به اثری جایزه داده شود که ‌شأن و منزلت هنری دارد؛ چون اساسا داوری نمی‌شود. ماجرای یک نظرسنجی است که فقط ۱۳۵هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند. کمتر از ۱۰۰هزار نفر ترانه «برای» را برای اهدای جایزه جدید «بهترین ترانه تغییر اجتماعی» پیشنهاد داده‌اند. اصل این جایزه هم ظاهرا اهمیتی ندارد و برای نخستین‌بار است که اهدا می‌شود و جزو جوایز اصلی «گرمی» نیست، اما می‌توان با آن در آشوب‌های اخیر ایران اثر ذهنی گذاشت. می‌توان کاری کرد که خبرش مثل بمب میان مردم بی‌خبر صدا کند. چطور؟ با اهدای این جایزه کم‌اهمیت توسط زن رئیس‌جمهور آمریکا. یادتان نرود که تنور اغتشاش حداقل در ذهن‌ها نباید خاموش شود؛ این دستور کار همان کسانی است که این آتش را روشن کردند.

پشت صحنه اهدای جایزه آمریکایی به شروین/ چرا چریک اصلاحات در اواخر عمر ضد انقلاب شده است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدصالح چگینی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    6 3
    اصلا این جوایزمهم نیست ازطرف من به شروین وشروینها بگین شیطان هم به مطیعانش قدرتهایی مثل ذهن خوانی میدهد امابدااقابل قیاس با موهبتهایی که منجی بشربقیه الله الاعظم روحم فدایشان میدهند ندارد
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 2
    معرف انقلاب اسلامی ظریف وشروین ومن وامثالهم نیست سابقون السابقونی مثل شهداست ک هادامه دهنده راه پیامبران خداست امثال قاسم سلیمانی ...
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    4 2
    جائزه ی وطن فروشی
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    6 1
    ازدست شکنجه گرمتجاوزجایزه اجتماعی میگیری این چه توهینی به بشریت وزخم دیده ها ازفساد وجنایت درجهانه
  • علی افصحی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    2 3
    جابجایی رهبری انقلاب اسلامی با دشمنان انقلاب به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا در پیش و پس از انقلاب، نشانه روشن از فرموده امام خامنه‌ای «خطای محاسباتی محض »دشمنان و شیطان بزرگ را در پی داشته و دارد. در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه دشمنان ، غرب وحشی و شیطان بزرگ در جای حای ایران اسلامی حضور نزدیک و فیزیکی داشته و فرمان همه مراکز مهم نظامی، صنعتی و مالی ایران را دراختیار داشتند و سفارت خانه ها همه کاره. در مقابل ولی فقیه امام خمینی تا ده روز پیش از پیروزی انقلاب و درتبعید، انقلاب را هدایت می کرد آن هم با فقط اعلامیه یا سخنرانی و امام خمینی بر همه دشمن ازغرب وشرق و شاه جلاد پیروز شداینک اماچهل وچهار سال است که ازبیرون مرزها توطئه می کنند و این ولی فقیه است که درکنار مردم همه فتنه ها را یکی بعد ازدیگری خنثی کرده و پیام انقلاب را را جهانی ساخته اند در مقابل شیطان بزرگ آمریکا آویزان چند جوان بی ظرفیت چون شروین در جشنواره ها شده به خیال این که با چند جایزه بی ارزش! انقلاب اسلامی را شکست دهند از زنانشان هم مایه می گذارند از زن اوباما گرفته تا کلینتون و جیل بایدن ! جالبه که یک مشت شیرین عقل ضدانقلاب از خارج و داخل و اصلاح طلبان فاسد با هیجان این حرکت شیطانی بی خاصیت را پر وبال داده و «به وبه وچهه چهه »راه می اندازند که عجب «بردی» ضد انفلاب کرده و شروین هم با خامی و جهالت اعلام می کند« مابردیم»! اما پس از فرو نشستن مستی جشنواره ها ، همه شیاطین و ضدانقلاب و منافقین انقلاب اصلاح طلب تازه می فهمند که بردشان دروغ و فیک! بوده وخاصیتی ندارد و این انقلاب اسلامی و ولی فقیه خردمند مان است که در دنیای دین باوری ،اخلاق، سیاست، علم ، فناوری، رشد اقتصادی و تربیت نیروی انسانی کارآمد ، تسخیر فضا و...پیش رفته و انقلاب اسلامی را گزینه مترقی و جذاب پسا لیبرال دموکراسی انسان معاصر مطرح می کند.سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 2
    شیطانکی از طرف شیطان بزرگ مورد تفقد قرار گرفته وبپاس خدمتی که دریافت کرده هدیه ای داده .ازقدیم گفتند کبوتر باکبوتر
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 2
    هرکی باولی خودش مهشور میشه سربچه شیطان تواخر شیطان
  • حسن IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 1
    نبوی از اول هم با انقلاب اسلامی زاویه داشت خدا هدایتش کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس