کد خبر 1462585
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
زلنسکی به نشست اتحادیه اروپا دعوت شد

رئیس شورای اروپا، رئیس جمهور اوکراین را برای حضور در نشست آتی اتحادیه اروپا دعوت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، اتحادیه اروپا از رئیس جمهور اوکراین برای حضور در نشست آتی این اتحادیه دعوت به عمل آورد.

«بارند لیتس» سخنگوی رئیس شورای اروپا، اعلام کرد که «شارل میشل» رئیس شورای اروپا رسماً از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دعوت کرده است تا در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل در روزهای ۹ و ۱۰ فوریه شرکت کند.

سخنگوی رئیس شورای اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر آرود که رئیس شورای اروپا از رئیس جمهور زلنسکی دعوت کرده است تا شخصاً در نشست آینده شورای اروپا شرکت کند. به دلایل امنیتی، اطلاعات بیشتری ارائه نخواهد شد.

روزنامه فایننشال تایمز نیز پیشتر به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که رئیس جمهوراوکراین در نظر دارد شخصاً در نشست سران اتحادیه اروپا، که قرار است در پایان این هفته برگزار شود، حضور یابد.

به نوشته فایننشال تایمز، زلنسکی قرار است تا در یک جلسه ویژه پارلمان اروپا نیز سخنرانی کند.

بنا به نوشته اینتل ریپابلیک، کمیسیون اروپا به دلایل امنیتی جزئیات بیشتری در ارتباط با سفر مقامات اوکراین و برنامه های این سفر را ارائه نکرده است.

در دوم فوریه، کمیسیون اروپا نشستی را در کی یف برگزار کرد و پس از آن نشست سران اتحادیه اروپا و اوکراین در سوم فوریه برگزار شد. بروکسل در جریان این نشست ها متعهد شد که تسلیحات و کمک های مالی بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهد و از بازسازی این کشور پس از جنگ حمایت کند. با این حال اتحادیه اروپا از تعیین تاریخ دقیق برای پیوستن اوکراین به این اتحادیه خودداری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 1
    طوق فاسد صهیونیستا برای بردگی وزجرکش کردن اروپا
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 1
    قاتل هزاران انسان بی گناه برای اثبات وجود غرب در راس قدرت اوکراین ببینید چه به روز اوکراین اورد؟!
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    و در عوض ايران و روسيه به كنفرانس امنيتى مونيخ دعوت نشدند !
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      خیلی هم عالی، ایران، روسیه ،چین، ونزوئلا، کوبا و..... کشورهای دیگه باید خودشون یه کنفرانس امنیتی مستقل درست کنن، لازم نیست برن مونیخ!!!
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 1
    ... یه جایزه من دراوردی هم به این دلقک بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس