کد خبر 1462644
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
وقوع زلزله این‌بار در شمال فلسطین اشغالی

مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۴ ریشتر به مرکزیت ۲۶ کیلومتری شمال شرقی شهر نابلس و در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های فلسطینی و عبری بامداد چهارشنبه از تکان خوردن زمین و وقوع زلزله در فلسطین اشغالی خبر دادند.

لحظاتی بعد مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه (EMSC) اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۴ ریشتر به مرکزیت ۲۶ کیلومتری شمال شرقی شهر نابلس و در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

این سازمان در گزارش خود توضیح داد که این زلزله در ساعت ۲۳:۱۴ دقیقه به وقت محلی رخ داده و در مساحتی به شعاع ۴۰۰ کیلومتر توسط جمعیت ۱۰۰ میلیون نفری ساکن در مناطق فلسطین اشغالی، سوریه و لبنان حس شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: «طی ساعات یا روزهای آینده ممکن است پس لرزه‌هایی حس شود. تا زمانی که اضطرار ایجاب نکرده، از مناطق آسیب‌دیده برای حفظ ایمنی فاصله بگیرید».

مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه همچنین افزود که مرگبارترین زمین‌لرزه‌ای که طی سال‌های اخیر در فلسطین اشغالی رخ داده، زلزله ۶ ریشتری سال ۱۹۲۷ میلادی در ۳۰۰ کیلومتری نابلس بود که ۳۶۱ کشته در پی داشت.

فلسطینی‌های ساکن منطقه «کفرسوره» واقع در نابلس با انتشار تصاویری گفتند که دیوار منازل آنها بر اثر زمین‌لرزه بامداد چهارشنبه، دچار ترک‌خوردگی شده است.

وقوع زلزله این‌بار در شمال فلسطین اشغالی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    4 1
    الحمدالله آخر الزمان شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس