وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نمی‌یابد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح دارویار قیمت دارو، افزایش نمی‌یابد.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه افزایش قیمت دارو سبب نارضایتی و نگرانی مردم شده است، چه برنامه‌ای برای کنترل این حوزه دارید؟ اظهار داشت: طرح دارویار را به‌منظور واقعی شدن قیمت دارو اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه طرح دارویار قیمت دارو را برای بیماران افزایش نمی‌دهد، گفت: طرح "دارویار" با هدف کاهش هزینه‌های بیماران و افزایش پوشش بیمه‌ای اکثر داروها اجرایی شد.

وزیر بهداشت با اشاره به حمایت دولت از افراد فاقد بیمه تصریح کرد: طرح ارتقا بیمه همگانی سلامت از پوشش بیمه برای افراد فاقد بیمه آغاز شده و خوشبختانه امسال، مجلس حدود شش هزار میلیارد تومان برای این طرح، در نظر گرفت که در نتیجه حدود شش میلیون نفر از اقشار کم درآمد سه دهک پایین، به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که هدفتان از این سفر چه بوده و وضعیت حوزه بهداشت و درمان کردستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان کرد: امروز در کردستان طرح‌های ویژه‌ای از جمله مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج به ارزش ۲۰میلیارد تومان که اقدامی منحصر بفرد و کم‌نظیر در کشور به شمار می‌رود، به بهره‌برداری رسید. این بخش دارای اتاق تمیز(کلین روم) و میزان تهویه هوا و امکانات بوده و دستگاه‌های مجهزی داشته که در منطقه می‌تواند یک کار استثنایی محسوب شود.

عین‌اللهی درباره کمبود متخصص در بیمارستان‌های کردستان عنوان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر اساس تبصره ۷ ماده ۱۴، می‌تواند نیروهای متخصص بومی را جذب کند و محدودیتی در این‌باره نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام علیکم ، با این سخن وزیر ، مطمئن شدم که قیمت دارو بطور حتم افزایش خواهد داشت .
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    منظورتون ازینکه دارو گرون نمیشه فقط هفته ایندس. ازوقتی دولت 13 مشغول شدند دارو حداقل سه برابرشده.عرض کردم حداقل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس