کد خبر 1462428
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
وزیر بهداشت: مالیات بر عرضه سیگار ضروری است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر شاخص مصرف سیگار وضعیت مطلوبی در دنیا ندارد و برای همین وضع مالیات بر عرضه سیگار از سوی مجلس شورای اسلامی ضروری است.

به گزارش مشرق، دکتر بهرام عین اللهی روز سه شنبه در شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: فقط در شاخص سیگار وضعیت خوبی نداریم و امیدواریم با وضع مالیات بر سیگار از جانب مجلس شورای اسلامی، بتوان این شاخص را بهبود بخشید، چرا که ۱۳ درصد مرگ و میرها ناشی از مصرف دخانیات است.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت است و هیچکس نمی تواند منکر آن شود، افزود: وضعیت سلامت ایران در منطقه و جهان با وجود تحریم و شرایط اقتصادی، به واسطه وجود نیروهای دانشمند و عالم کم نظیر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حوزه درمان و پیشگیری، از کشورهای مجاور بسیار پیشرفته تر هستیم، اضافه کرد: یک ماه پیش اولین دانشگاه علوم پزشکی ایران با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری عتبات کربلای معلی راه اندازی شد که نشان از قدرت نرم ایران است.

دکر عین اللهی به موفقیت ایران در بحث کنترل ویروس کرونا اشاره داشت و گفت: در وزارت بهداشت در دولت مردمی برنامه سلامت تدوبن شده و دو مولفه برنامه سلامت عدالت محور و تعالی نظام سلامت در دستور کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    5 0
    آقای وزیر به پزشکان متخصصی که برای فرار از مالیات از بیماران پول نقد میخواهند و کارت قبول نمیکنند فکری بکنید اگر کسی حرفی بزند فریاد راه میدارند که به جامعه پزشکان توهین میکنند! وظیف شما چیست
  • سعید IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    برقراری فوق العاده خاص کادر جانفشان وزحمتکش بهداشت ودرمان وتامین اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۲کشور؛مطالبه اصلی وقانونی مدافعان سلامت "
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    محققان چینی غلط کردند..کرونا دوتا جهش یکدفعه بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس