دلمیکرون؛ ابر سویه کرونایی در راه است؟

محققان می گویند در میان شیوع اخیر کووید ۱۹ در چین، به نظر می رسد هیچ سویه جدیدی ایجاد نشده است.

به گزارش مشرق، به نقل از مدیسن نت، «جرج گائو»، نویسنده اصلی از مؤسسه میکروبیولوژی در آکادمی علوم چین، گفت: «با توجه به تأثیری که سویه های مختلف بر روند پاندمی داشته اند، بررسی اینکه آیا سویه های جدیدی پس از تغییرات اخیر در سیاست‌های پیشگیری و کنترل کووید ۱۹ چین پدیدار شده است یا خیر، مهم بود.»

وی در ادامه افزود: «تحلیل ما نشان می‌دهد که دو زیرمجموعه شناخته‌شده اومیکرون عمدتاً مسئول افزایش فعلی موارد ابتلاء در پکن و احتمالاً در کل چین بوده‌اند.»

با این حال، وی می‌گوید: «از آنجایی که کووید ۱۹ هنوز به طور گسترده در چین در جریان است، نظارت دقیق بر وضعیت بسیار مهم است تا سویه های جدیدی که ممکن است ظاهر شوند در اسرع وقت شناسایی شوند.»

در دوره زمانی که چین سخت‌ترین سیاست‌های کنترل بیماری پاندمی را لغو کرد، محققان تجزیه و تحلیل ژنومی ۴۱۳ عفونت جدید کووید ۱۹ را در پکن انجام دادند.

بر اساس این مطالعه، بیش از ۹۰ درصد از عفونت‌های محلی در پکن بین ۱۴ نوامبر و ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ شامل زیرمجموعه‌های اومیکرون BA.۵.۲ یا BF.۷ بود.

چین در ۷ دسامبر به استراتژی خود در برابر کووید صفر پایان داد که شامل قرنطینه‌های هدفمند، آزمایش‌های انبوه و قرنطینه بود. پس از آن پرونده‌ها افزایش یافت و این گمانه زنی را افزایش داد که ممکن است سویه های جدیدی ظاهر شده باشد.

برای این مطالعه، محققان از ۲۸۸۱ توالی ژنوم نمونه برداری کردند و ۴۱۳ مورد از آنها را به طور تصادفی انتخاب کردند. حدود ۳۵۰ مورد داخلی و ۶۳ مورد از ۶۳ کشور و منطقه وارد شده بود.

سویه غالب در پکن پس از ۱۴ نوامبر BF.۷ بود که تقریباً ۷۶ درصد از عفونت‌های محلی را تشکیل می‌داد. BA۵.۲ در حدود ۱۶% موارد محلی یافت شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس