انتقاد دمشق از عملکرد سازمان ملل برای کمک به زلزله زدگان سوریه

مدیر سازمان خدمات شهری و امداد سوریه با اعلام آواره شدن هزاران خانواده سوری از عملکرد سازمان ملل برای کمک به زلزله زدگان انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، رائد الصالح مدیر سازمان خدمات شهری و امداد سوریه طی سخنانی در این باره اظهار داشت: هزاران خانواده سوری بی‌خانمان شده‌اند و سازمان ملل در حد وظیفه خود نبوده و کمک‌های لازم را ارائه نکرده است.

وی افزود: برای امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله به کمک‌های فوری نیاز داریم.

الصالح ادامه داد: شهرها و شهرستان‌های شمال غرب سوریه نیاز فوری به کمک دارند و با وجود گذشت سه روز از زلزله ویرانگر سوریه و ترکیه که هزاران کشته بر جای گذاشت، هیچ کمکی وارد شمال سوریه نشده است.

در همین راستا، شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که ۲۹۸ هزار نفر در سوریه به دلیل آسیب خانه‌هایشان و ترس از پس لرزه ها خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    4 0
    کی به سازمان ملل امیدی بوده که حالا باشه این سازمان دراصل سازمان دفاع از اصول وسیاستها ومنافع امریکا واسراییله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس