زلزله در حلب سوریه / شمار کشته ها به ۴۵۰ تن و زخمی ها به ۷۰۰ تن رسید

مقامات شهرداری حلب سوریه اعلام کرد که شمار کشته های زمین لرزه در این شهر به ۴۵۰ تن و زخمی ها به ۷۰۰ تن رسیده است.

به گزارش مشرق، حمروان الحاف در گفت وگوی اختصاصی به شبکه "المیادین" گفت که تاکنون ۶۰۰ نفر از زیر آوارهای برجای مانده از زمین لرزه در حلب بیرون کشیده شدند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) که ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه رخ داد، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند اما با توجه به تحریم های آمریکا علیه دمشق، کمک رسانی به سوریه با مشکل روبه رو شده است.

در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، لایحه بودجه دفاعی ۷۳۸ میلیارد دلاری را امضا کرد، که قسمتی از آن شامل قوانینی برای افزایش تحریم‌ها علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه و متحدانش بود.

قانون «سزار» بخشی از این قوانین جدید است که به لایحه بودجه دفاعی آمریکا افزوده شده است. این قانون پس از شش سال تاخیر از روز چهارشنبه، ۲۸ خرداد، ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ به اجرا درآمد و تا سال ۲۰۲۴ اعتبار خواهد داشت. این قانون را دونالد ترامپ دسامبر گذشته امضا کرد.

قانون سزار توطئه‌ای آمریکایی علیه سوریه به منظور تقویت تروریست هاست که هدف آن افزایش انزوای مالی، اقتصادی و سیاسی دولت سوریه و همچنین اعمال تحریم علیه متحدانش است تا اینکه دمشق حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیتی را قبول کند.

این قانون تمام دولت‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و افرادی را تحریم می‌کند که مستقیم و غیر مستقیم به دولت سوریه کمک مالی یا نظامی یا در چهار بخش نفت، گاز طبیعی، هواپیماهای نظامی، ساخت و ساز و مهندسی می‌کنند.

زمین لرزه هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه خسارت های زیادی در پنج استان سوریه برجای گذاشت که علاوه بر خسارات مادی، تا پیش از انتشار این خبر ۲ هزار و ۳۷۰ نفر قربانی در سراسر سوریه داشته است. باتوجه به شدت زمین لرزه پیش بینی می شود رقم قربانیان افزایش یابد و این در حالی است که قانون سزار و تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه سوریه کمک رسانی به مردم زلزله زده این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس