دمشق: تصمیم آمریکا برای تعلیق برخی تحریم‌ها علیه سوریه گمراه‌کننده است

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تصمیم آمریکا برای تعلیق بخشی از تحریم‌ها علیه سوریه با هدف فراهم کردن زمینه امدادرسانی به زلزله‌زدگان را گمراه‌کننده و کاذب خواند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که تصمیم دولت آمریکا برای تعلیق بخشی از تحریم‌ها علیه این کشور، تصمیمی صوری با هدف نمایش احساسات کاذب انسانی است.

در این بیانیه آمده است: «در پرتو درخواست‌های گسترده بین‌المللی برای رفع محاصره سوریه به خصوص پس از زلزله ویرانگر در این کشور، دولت آمریکا تصمیم گمراه‌کننده جدیدی صادر کرد که بر تعلیق جزئی و موقت برخی از تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه کشنده علیه ملت سوریه تأکید دارد».

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، در این بیانیه آمده است که اقدامات یکجانبه، تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا، ملت سوریه را از برخورداری از ثروت طبیعی خود محروم کرده و توان موسسات دولت برای ارتقای سطح معیشت و تحقق اهداف توسعه‌ای و ارائه خدمات اساسی را محدود کرده است.

در این بیانیه آمده که تصمیم جدید وزارت خزانه‌داری بر پایبندی واشنگتن به تحریم‌های غیرقانونی تأکید دارد در نتیجه دولت آمریکا نمی‌تواند مردم سوریه و جهان را با تلاش برای ترمیم چهره خود فریب داده و از مسئولیت کارشکنی در برابر تلاش‌های مربوط به نجات و حمایت از زلزله‌زدگان شانه خالی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    سوریه تا ایرانو داره بسشه
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    خدایا این آمریکا را با درد و رنج وبلا ونا امنی و قحطی و قتل وغارت وآشوب وآتش مبتلا بگردان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس