نویسنده عمانی: زلزله نشان داد که همچنان قانون جنگل بر جهان حاکم است

روزنامه نگار و نویسنده عمانی نوشت: زلزله اخیر در ترکیه و سوریه نشان داد که برغم پیشرفت های علمی و ادعاهای حقوق بشری، قانون جنگل بر جهان حاکم است.

به گزارش مشرق، خمیس التوبی روز دوشنبه طی مقاله ای در روزنامه الوطن چاپ مسقط افزود: موضع غربی ها و در راس آن ها آمریکا در فاجعه انسانی که ملت سوریه به آن مبتلا شده است و اوضاع سخت و سرما نیز آن را دوچندان کرده، ما را غافلگیر نکرد.

در سایه قانون جنگل که ملت های مظلوم را به بهانه "دفاع از ملت ها" تحریم می کند و شمشیر آخته آن را بر سر بیچارگان جهان بالابرده است، چنین رفتارهایی طبیعی است.

ملت سوریه نیز اکنون تحت شرایط زلزله ویرانگر که یک حادثه طبیعی است و براساس همین قانون که نمونه آن قانون "سزار" است و به بهانه دفاع از ملت سوریه، این ملت را تحریم کرده است؛ در این جهان به اصطلاح متمدن با دو زلزله دست و پنجه نرم می کند.

این تحریم ها انعکاس تصویر توحش سرمایه داری در زشت ترین شیوه های آن است که نشان می دهد این دنیا هرچه از نظر تمدنی و علمی پیشرفت کند همچنان می خواهد لبه دیگر قیچی تروریسم برای سرنگون کردن حکومت سوریه و خارج کردن آن از معادلات منطقه ای و بین المللی باشد.

ملت سوریه درحالی به این بلا مبتلا شده است که روز و شب مشوق هایی برای دست برداشتن از اصول انسانی و اسلامی خود برآن عرضه می شود و دست از این اصول برنمی دارد. درحالی که برادران عربشان در دیگر کشورها صبح و شب به خاطر باور کردن شعارهای غربی ها و پذیرفتن مشوق های توطئه گران برخود لعنت می فرستند.

آمریکا برای توجیه سیاست های خود در قبال کشورها و ملت های جهان در جایی که منافعش و منافع پادگان نظامی اش در منطقه(اسرائیل) سیاستی را ایجاب کند نیاز به دلیل ندارد.

همانطور که کشتار و آواره کردن ملت و ویرانی عراق را با چند دروغ توجیه کرد، امروز نیز تحریم های ظالمانه و محاصره اقتصادی سوریه را خدمت به ملت سوریه می داند.

بسیار دشوار است که آمریکا با این شعار در این وضعیت بحرانی بتواند غیرانسانی و غیر اخلاقی و توحش آمیز بودن سیاست های خود را با کاهش این تحریم ها پنهان و افکار عمومی جهان را از این سیاست غیرانسانی منحرف کند.

متاسفانه آنچه مشاهده می شود نشان می دهد که در سیاست های سرمایه داری وحشی و بکارگیری شعارهای انسانی و حقوق بشری، انسانیت و اخلاقی وجود ندارد بلکه این شعارها برای تحقق طمع ورزی های استعماری است و ملت های مظلوم هیچ اهمیتی برای صاحبان این شعارها ندارند.

امروز آمریکا علاوه بر تحریم و محاصره سوریه، به غارت منابع نفتی، گازی و کشاورزی آن می پردازد و البته هنوز هم کسانی هستند که بر واقعیت ها چشم بسته و انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه رفته اند و کار مجرم اصلی را برای ادامه ظلم و غارت و استعمار آسان می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 0
    آره توحش سرمایه داری خیلی بده واسه همین ثروتمندان عمانی می خواهند ثروت خود را و امرای عمانی قدرت خود را به مستضعفین جهان بدهند!!!
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 1
    آن خداوند است که بر همه چیز دانا و آگاه است، نویسنده بی مغز عمانی این را نمی‌دانسته!!!
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      دانا فقط تو فهمیدی🤔
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      درست می گه بی مغز خودتی آمریکا غارتگر است
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    دولت آمریکا مظهر ابلیس لعین و محور شرارت در عالم است
  • US ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    ظلم بر حقوق بشر مورد ادعای غرب حاکم است، آن هم از طرف خود مخترعان حقوق بشر.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    حکومت بی لایق و جنایتکار سوریه باید نابود بشه تحریم‌ها برای تضعیف حکومت و دولت گذاشته میشه که دولت لجباز سوریه آن تحریم را به مردمش انعکاس میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس