کد خبر 1463244
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
افزایش ۱.۵ برابری عمر باتری‌ها با نانومواد

یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با تولید و عرضه ترکیباتی، امکان افزایش طول عمر باتری تا ۱٫۵ برابر را فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، محققان یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه نانو شیمی، به دانش فنی نانو موادی موسوم به اکسپندر باتری دست یافتند که با افزایش تعداد چرخه شارژ و "دشارژ" از ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ چرخه و کاهش اجزای مورد نیاز برای باتری، توانستند عمر باتری‌ها را تا ۱.۵ برابر افزایش دهند.

باتری سرب اسید یکی از قدیمی‌ترین نوع باتری قابل شارژ بوده که توانایی ایجاد جریان‌های بالا را دارد. این ویژگی همراه با هزینه کم، آنها را برای استفاده در وسایل نقلیه موتوری مناسب کرده است تا جریان بالای مورد نیاز موتورها را فراهم کنند.

اکسپندر باتری سرب-اسید این شرکت حاوی نانوذرات است و این ذرات به دلیل مساحت سطحی زیاد و در نتیجه مساحت تماس بالاتر الکترود/الکترولیت، میزان بالاتری از شارژ/دشارژ را ایجاد کرده و مسیر کوتاهی برای انتقال سریع بار ایجاد می‌کند.

به نقل از ستاد نانو، این شرکت در حال حاضر سولفات باریم را به صورت سنتزی و در مقیاس نانو در واحد نیمه صنعتی تولید کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 0
    ایران دانشگاه تحقیقاتی درموردتحقیق برروی انواع باتری کم داره ودوم شروع به کاردانشگاه تحقیقاتی وکاربرروی طراحی وساخت چیپ وپردازنده وتراشه و اگرهرروز،زمان هدربره حتی درزمینه نظامی هم کلا عقب می ٱفتیم«انواع چیپ وتراشه اختصاصی ایران وتولیدصفرتاصدایران»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس