ایران و تحولات فلسطین محور نشست امنیتی نتانیاهو و لاپید

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل هفته جاری یک جلسه امنیتی فوق العاده را با نخست‌وزیر سابق و رئیس اپوزیسیون این رژیم با هدف بررسی چند مسئله مهم از جمله ایران و تحولات غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی برگزار می‌کند

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک عصر امروز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر یک نشست امنیتی فوق العاده را یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق این رژیم برگزار خواهد کرد و این اولین دیدار آنها از زمان تشکیل کابینه جدید در اوایل ژانویه است.

برپایه گزارش این رسانه‌ها، نتانیاهو و لاپید در این نشست بسیاری از مسائل امنیتی و راهبردی به ویژه موضوعات مربوط به ایران، نوار غزه، تشکیلات خودگردان فلسطین، موضوع تشدید عملیات فلسطینی‌ها در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این نشست پس از آن برگزار می‌شود که روز جمعه یک جوان ۳۰ ساله فلسطینی با انجام عملیات استشهادی در قدس اشغالی، دو تن از شهرک نشینان را به هلاکت رساند و ۷ نفر دیگر را زخمی کرد.

سرزمین های اشغالی از زمان تشکیل کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو تاکنون صحنه درگیری و کشمکش شدید بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون به ریاست لاپید و بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بوده است. در همین راستا، شنبه های هر هفته شاهد برگزاری تظاهرات هزاران نفری مخالفان سیاست های کابینه نتانیاهو بوده است.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی بویژه در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس