کسری بودجه ۴۶۰ میلیارد دلاری آمریکا در چهار ماه اول سال مالی ۲۰۲۳

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور در چهار ماه اول سال مالی ۲۰۲۳ با کسری بودجه به ارزش ۴۶۰ میلیارد دلار مواجه بوده است.

به گزارش مشرق از شبکه "فاکس", دولت آمریکا میان ماه‌های اکتبر تا ژانویه۱.۴۷ تریلیون دلار درآمد مالیاتی داشته است که ۳ درصد کمتر از درآمد مالیاتی در مدت مشابه سال گذشته بود.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، هزینه‌های دولت این کشور در چهار ماه اول سال جاری به ۱.۹ تریلیون دلار رسید که ۹ درصد بیشتر از هزینه‌های آن در چهار ماه اول سال مالی ۲۰۲۲ بود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که وزارت خزانه داری پس از رسیدن دولت به سقف بدهکاری ۳۱.۴ تریلیون دلاری خود در ژانویه، "اقدامات فوق العاده" را برای جلوگیری از ورشکستگی دولت بایدن اتخاذ کرده است.

کنگره آمریکا تا اوایل ماه ژوئن مهلت دارد تا با بایدن برای افزایش سقف بدهی به توافق برسد تا دولت این کشور بتواند به تامین هزینه‌های خود ادامه دهد.

جمهوری خواهان خواهان تعهد بایدن برای کاهش هزینه‌های دولت آمریکا هستند، در حالی که دموکرات‌ها می‌گویند که محدودیت بدهی نباید به عنوان اهرمی در مذاکرات برای محدود کردن هزینه‌ها استفاده شود.

دموکرات‌ها جمهوری خواهان را به تلاش برای کاهش تامین اجتماعی و بیمه سلامت متهم کرده‌اند. درحالی که جمهوری خواهان به شدت این اتهامات را رد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 0
    هرماه تقریبا120میلیارددلارکسری
  • ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    نگران نباشید گاوهای سعودی که نمرده اند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس