کد خبر 1463850
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
محسن مهدیان

اما مردم امروز، همان مردم ۵۷ نیستند و به مراتب جلوترند. معنویت یک ملت را باید با قدرت به ظهور کشاندن ذکر الله اکبر سنجید و این ذکر را تنها ملتی می تواند امتداد ببخشد که بیشتر بروز یداللهی دارد.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: همه آمدند. یک صدا به فراخوان وطن؛ به ضیافت میهن. هم بیعت است و هم لبیک و هم رفراندوم است و هم فراتر از این همه.

امسال شعارها در شب جشن انقلاب نیز رساتر بود. پرطنین تر بود. گسترده تر بود. گوئی فریاد یک حقیقت بود که در این روزها ظهوری بیشتر یافته است. فریاد الله اکبر. خدا برتر است؛ از همه کس، از همه چیز. فقط اوست و هرچه هست مقابل او فقر مطلق است، هیچ است و پوچ.

و این مردم نمایش تماشایی ذکر الله اکبر اند. الله اکبر یک حقیقت است؛ عالم به تدبیر اوست. اما همین ذکر قرن ها بود در دل جهل تودرتوی تاریخ، خاک می خورد تا خمینی به پشتوانه یک ملت آنرا به چشم کشید. سردست گرفت و عیان ساخت.

اما مردم امروز، همان مردم ۵۷ نیستند و به مراتب جلوترند. معنویت یک ملت را باید با قدرت به ظهور کشاندن ذکر الله اکبر سنجید و این ذکر را تنها ملتی می تواند امتداد ببخشد که بیشتر بروز یداللهی دارد.

این مردم کم مشکل ندارند؛ هم مشکل اقتصادی و هم مضیقه های مختلف ناشی از ضعف های داخلی و دشمنی های خارجی. اما خوب می دانند که دفاع از نظام امری فراتر از کم و کسری های سیاسی و نهادی است. دفاع از نظام، دفاع از همان حقیقت ابدی و ازلی است. دفاع از نظام یعنی به فراز نشاندن پرچمی که میگوید خدا برتر از هر چیز است...

در راه حق نیز کسری بسیار داریم؛ اما هر چه هست در حرکتیم به سوی او. راه بسیار است و نقیصه های فراوان اما در حرکتیم. امروز الله اکبر تنها لقلقه زبان زاهدان و عابدان و سجاده نشینان و ریش سفیدها نیست و هویت یک ملت است؛ پیر و برنا و دهه هشتادی و نودی نه به لب که به قلب شان و عمل شان این ذکر را تسبیح می کنند.

مردم در بهمن ۱۳۵۷ ذکر الله اکبر را مقابل دست استعمار به جلوه کشیدند و در بهمن ۱۴۰۱ مقابل همه استعمار. یکبار مقابل آلت دست دشمن انقلاب کردند و یکبار در مقابل همه هیمنه دشمن استقامت. استقامت فراتر از خیزش است. چه ملت ها که خوش درخشیدند و در ادامه راه خاموش شدند. استقامت مردمی دیگر می سازد؛ فراتر از "همان مردم".

اینجاست که به روشنی باید گفت بهمن ۱۴۰۱ از بهمن ۱۳۵۷ جلوتر است چون بروز ذکر الله اکبر بیشتر و بیشتر است...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    مردم الان زخم خورده تروزیرکتروتحلیل دیده ترهستندمتاسفانه مسئولین غیرشفاف رانتی وضدعرضه حال حاضربه نیروهای انسانی وزمان بندی های جوانان آسیب میزنند
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    خب طبق معمول مردم وظیفه شان را انجام دادند حالا طبق عادت هر ساله، نوبت مسئولین است که ناز سلبریتی ها و جفتک پران ها را بکشند و به مردم بی اعتنایی کنند!
  • طرفدار سابق روحانی IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    سه تا نکته خیلی مهم (فوق العاده حیاتی و مهم) : اولا: شخصیت‌هایی مثل حسن‌روحانی و امثال ایشون که در درون روح و روانشون حالت «دوقطبی» وجود داره ، اینگونه شخصیت‌ها اگر در فضای‌رسانه‌ای ، مطرح بشن ( یا در هر یک از عرصه‌های اجتماعی مثل سیاست و غیره ، وارد بشن) ، این اتفاق ، خودبه‌خود (و حتی اگه هیچ حرفی هم نزنن) عامل «ایجاد دوقطبی در مردم» میشه (و شیطان هم این نکته رو خوب میدونه و از وجود اینگونه شخصیت‌ها کاملا بهره میبره..و تنها راهکار این مشکل ، اینه که باید خود مردم و رسانه ها و نخبگان و اساتید و مسئولان ، مانع از مطرح شدن اینگونه شخصیت‌ها در جامعه بشن)...دوما: حسن‌روحانی باید محاکمه بشه در دادگاه توسط مدعی‌العموم. حتی اگه «محاکمه بدون مجازات» باشه. روحانی باید در محکمه دادگاه به طور رسمی ، خرابکاریهای خودش رو بپذیره و باید از سیاست و رسانه و سایر عرصه‌های اجتماعی ، کنار بکشه. چرا ؟؟؟ روحانی ، ملت ایران رو خیلی دوقطبی و ضعیف کرد. روحانی ، شتاب توسعه زیرساختی و زیربنایی در اقتصاد و در همه عرصه ها رو کاهش داد و حتی متوقف کرد و آینده فروشی هم کرد و غیره و این دقیقا یعنی روحانی ، «یک ساختمان ناایمن» یا «یک زمین مینگذاری شده» که هر لحظه ، امکان ریزش و متلاشی شدن اون وجود داشت (و هنوز هم خطرش کاملا رفع نشده) رو تحویل دولت بعد از خودش داد...همچنین روحانی ، سند2030سازمان‌ملل ( زیربنایی‌ترین برنامه شیطان برای آینده ایران) رو وارد کشور کرد و اون رو در آموزش‌پرورش، اجرایی کرد و آسیبهایی به نسل جدید زد و داشت کاملا نسل جدید رو به فنا میداد که کارش ناتمام ماند و حالا داره دوباره میاد تا کارهای ناتمامش رو به پایان برسونه. . امروز باید چهره واقعی حسن‌روحانی رو در مقابل همه مردم ، آشکار کرد تا ایشون نتونه دوباره آسیب به امنیت و آینده مردم بزنه.
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    من شخصا اگه جای کریمی ها،پهلوی ها،شرق،اعتماد،مصی،فرخ نژاد،زراعتی و نوچه های که پست و کامنت میزارن بودم،بعد این جشن و چَکی که از طرف مردم در ۲۲بهمن خوردن دیگه تا آخر عمرم یک کلمه حرف نمیزدم .
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    برام جالبه که بدونم این حرفای توخالی و خلاف واقع را خودتون با چه استدلالی قانع میشید که وانمود کنید که باور دارید؟
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    همه آنه گفته اید عالی بود مردم - مردم هستند فاضل از فضل مردم مسؤلین را چه حاصل - در هرجا و شاخه اقتصادی به اموری که ذینفع مردم هستند دولتی ها رفتار پادگانی دارند و در جهت ضد منافع سهامداران شرکتها ی بخصوص تولیدی و ایجاد موانع تولید از رفتارهای شاخص دولت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس