کد خبر 1464036
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
دلارهای اماراتی در خدمت «تحریم مردم ایران»/ تلاش ابوظبی برای تحریم سپاه

امارات یکی از کشورهایی است که تلاش کرده هر چه می‌تواندبا همکاری آمریکا و لابی سیاسی و اقتصادی در این کشور از قدرت منطقه‌ای و اقتصادی ایران بکاهد تا منطقه را تبدیل به عرصه جولان خود کند.

به گزارش مشرق، سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و اسرائیل در دروه‌های مختلف فراز و نشیب زیادی داشته و با توجه به دولت‌های مختلفی که روی کار می‌آیند، متغیر است. عوامل خارجی اما از دیگر متغیرهایی است که سیاست‌های ضدایرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امارات یکی از کشورهایی است که با توجه به جاه‌طلبی منطقه‌ای خود تلاش کرده هر چه می‌تواند از قدرت منطقه‌ای و اقتصادی ایران بکاهد تا منطقه را تبدیل به عرصه جولان خود کند.

در همین رابطه، روزنامه واشنگتن پست از گزارش جدید جامعه اطلاعاتی آمریکا خبر داده که بر مبنای آن مشخص شده امارات تلاش کرده تا از نقاط آسیب‌پذیر حاکمیت آمریکا از جمله وابستگی به کمک‌های کمپینی و شرکت‌های لابی قدرتمند و همچنین سهل انگاری در اجرای قوانین مقابله به افشای اطلاعات به نفع خود و برای اثرگذاری و تغییر ریل سیاست خارجی آمریکا استفاده کند.

اطلاعات وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که امارات از سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۵۴ میلیون دلار روی گروه‌های لابی‌گری در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده و صدها میلیون دلار دیگر به‌عنوان خیریه به دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های آمریکایی کمک کرده است.

 تلاش ابوظبی برای تحریم سپاه

در قوانین آمریکا هیچ منعی برای لابی‌گرانی که به کمپین‌های سیاسی کمک مالی می‌کنند وجود ندارد.

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی که اخیرا منتشر کرده پیرامون رابطه امارات و آمریکا نوشته است: سیاست آمریکا در قبال ایران همواره مورد توجه رهبران امارات و رابطه شان با همتایان آمریکایی بوده است.

 تلاش ابوظبی برای تحریم سپاه

همچنین در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با وجود اینکه حمایت مشاوران سران کشورهای خارجی به ‌لحاظ قانونی در آمریکا مشکل قانونی ندارد اما مولر، بازرس ویژه بررسی انتخابات آمریکا در حال بررسی این موضوع بود که آیا امارات برای برآورده کردن خواسته‌های خود پولی در حمایت از ترامپ در دوره برگزاری کمپین انتخاباتی او خرج کرده است یا خیر.

چند سال قبل نیز افشای ایمیل‌های «یوسف العتیبه» سفیر وقت امارات در آمریکا از روابط نزدیک با «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»، از معروفترین اندیشکده‌های ضد ایرانی و حامی اسرائیل پرده برداشت. این بنیاد با مدیریت مارک دوبوویتز تلاش گسترده‌ای برای افزایش فشار بر ایران انجام داده و به اتخاذ مواضعی مشابه حزب متبوع بنیامین نتانیاهو در اسرائیل معروف است. بخشی از ایمیل‌های این سفیر اثبات کرد او برای افزایش فشار بر ایران، با این بنیاد هماهنگی داشته است.

 تلاش ابوظبی برای تحریم سپاه

الی کلیفتون کارشناس اندیشکده کوئینسی آمریکا می‌نویسد: اسنادی از جمله پرونده‌های خارج شده از حالت سری و ایمیل هک شده یکی از دیپلمات‌های آمریکا، حاکی از یک عملیات نفوذ خارجی بسیار فعال در پنج سال گذشته است تا واشنگتن را به سمت حمایت از رویارویی با ایران و هدف قرار دادن سپاه پاسداران با تحریم و قرار دادن آن در فهرست تروریستی ببرد.

حداقل از سال ۲۰۱۵ انواع مشاوران ارتباطاتی، شرکت‌های حقوقی، لابی‌گرانی که برای دولت‌های خارجی - عمدتاً رقبای منطقه‌ای ایران یعنی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین – کار می‌کنند جریان ثابتی از توییت، گفتگو، بیانیه‌های مطبوعاتی و گزارش‌هایی را درباره خطرات سپاه پاسداران و نیاز به قرار دادن آن در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی منتشر کرده‌اند.

نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ در گزارشی به دیداری پرداخته که در آن علاوه بر پسر ارشد ترامپ، جورج نادر، مشاور ولیعهد ابوظبی در کنار اریک پرینس، بنیانگذار شرکت بلک واتر و جوئل زامل متخصص شبکه‌های اجتماعی برای کمک به دونالد ترامپ حضور داشتند. نادر در آن زمان در حال تبلیغ طرحی برای استفاده از پیمانکاران خصوصی باهدف خرابکاری اقتصادی علیه ایران بود. او امیدوار بود این طرح ایران را وادار کند تا برای همیشه برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد. نادر به عنوان مشاور ولیعهد امارات در این جلسه حضور داشته است.

امارات بعد از جریان بیداری اسلامی، رفتار منطقه‌ای خود را تغییر داد و تلاش کرد به عنوان بازیگری بزرگ، ذیل تحولات ناشی از بیداری اسلامی، تبدیل به بازیگری منطقه‌ای شود. همکاری با نیروهای ناتو علیه قذافی، حضور نظامی در بحرین، حضور در ائتلاف علیه داعش و حضور در ائتلاف علیه مردم یمن نشان‌هایی از تلاش این کشور برای ارتقاء جایگاه تا مقام اول در منطقه است. گام بلند امارات برای پرش، موانع مهمی چون ایران بر سر راه خود دارد و این امارت تلاش دارد با خرج دلارهای خود، سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و اسرائیل را تشدید کند و سرعت بخشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    18 1
    شما هم فقط نگاه می کنید تا این کشورها دسیسه کنند
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      2 6
      اخه این کشوره کوچیک چه غلطی میخاد بکنه
  • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    18 2
    بزودی کوچک حکام بی اراده وخودفروخته بی امارات با ارباب صهیونیست وآمریکای جهانخوار به زباله دان تاریخ خواهد پیوست ان شاالله
    • امید IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      6 0
      قطعا این ها را دفن می کنیم.
  • شریف IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    16 1
    سیب زمینی هم قاطی میوه هاشد!! بشین سرِجات جوجه اردک زشت...
  • ح IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    6 1
    زر نزن!! زر نزن!! وقتی در حد و اندازه اش نیستی مجبور نیستی زر بزنی!
  • سهرابی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    11 1
    سلام یکروز فیلها پایشان رابهاعتراض اوردن بالا دکنار فیلها یک مورچه هم این کار کرد رییس فیلها به او گفت تو چرا گفت منم پا دارم کشوری بادوپهباد اقتصادش دگرگون میشود جای تعجب است بردران یمن خدمت میرسن نگران نباشید
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 1
    امیریه هم بعله
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 1
    امیریه هم بعله
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    9 1
    امارات زارت بدبخت ما خودمون درستت کردیم.
  • htn IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    4 1
    امارات رو تحریم کنید، دیگه از امارات واردات و صادرات انجام ندید. به قطر منتقل کنید
  • راستگو IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 1
    سلام اگرراست ودرست هست که امارات برعلیه ایران بااسرائیل وامریکا همدست هست بهش فشاربیاوریدوازش باج بگیری وغرامت وضرری که به ماتحمیل کرده پس بگیریدواگرزیربارنرفت ازطریق انصاراون راتحت فشارقراربدیدامارات وعربستان بیش از۱۰ سال پیشرفت مارابه عقب انداخته اندبایدخسارت کردبدهندحتمامسولین تلاش کنندکه موفق میشوند
  • GB ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 1
    امارات عربستان بحرین، اینها همیشه از پشت در حال خنجر زدن به ایران هستند و هیچ وقت دوست ایران نخواهند بود، چون از لحاظ نظامی کشورهای صعیفی هستن نسبت به ایران همیشه در پشت صحنه مشغول خرابکاری بر علیه ایران هستند
  • احمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 1
    آخ کی میشه ی سجیل با ابابیل از بالای ابرها منطقه به پرواز در بیا...
    • حمید IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 0
      داداش من کمی صبر کنید اون روز دور نیست که این سگان پاجه خوار صهیون با خاک یکسان بشن، مطمئن باش خریدن جنگ افزار واسه اینا امنیت نمیاره،همیشه اربابشون جنگ افزاری رو بهشون غالب میکنه که صد درجه بهترشون به اسرائیل جنایتکار داده تا اینا نتونه روزی به اربابشون خیانت کنن
  • حمید IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 1
    بد نیست تماسی با برادران یمنی داشته باشیم و گرای تاسیسات نفتی و خط لوله ی که امارت ساخته تا تنگه هرمز دور بزنه بدیم بهشون تا پهباد بفرستن شخم بخوره،بعد ببینیم حکام امارات چی میگن،تاسیسات امارات از آرامکاو عربستان که گردن کلفت تر نیست که واسه حفاظتش انواع اقسام سپر دفاعی از غرب خریدن ولی باز بینگ بنگ رفت رو هوا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس