کد خبر 1464038
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
جیوه قرمز ۱۰ میلیاردی در چرخ خیاطی؟/پلیس فتا: کذب است

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: شایعه وجود «جیوه قرمز» در چرخ خیاطی‌های قدیمی صحت ندارد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار کرد: پیامی با موضوع «توی این چرخ‌خیاطی‌های خیلی قدیمی ماده‌ای است به اسم جیوه قرمز که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومان قیمت داره این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد داره و خیلی سمی و خطرناک… این ماده بجز چرخ خیاطی، توی بعضی یخچال و تلویزیون و وسایل برقی بالای ۵۰، ۶۰ سال پیشم موجوده» در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است و متأسفانه این خبر موجب تشویش اذهان عمومی در میان کاربران فضای سایبری شده و این احتمال وجود دارد این موضوع دست‌مایه کلاه‌برداری افراد سودجو قرار بگیرد.

وی افزود: انتشار آگهی جعلی مبنی فروش چرخ‌خیاطی قدیمی یا معیوب باقیمت پایین ازجمله مواردی است که می‌تواند برای کلاه‌برداری مورداستفاده قرار بگیرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی بوده که هر از چند گاهی با عنوانی، چون وجود در لانه خفاش یا چرخ‌خیاطی‌های قدیمی و مومیایی‌های مصر باستان منتشر می‌شود، اما نکته اصلی این است که چنین ماده‌ای اصلاً وجود خارجی ندارد.

کسانی بیان کرد: اخبار جعلی، اخباری هستند که‌موجی از ناامنی روانی در بین کاربران فضای سایبری و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب را رقم می‌زنند و افرادی که این شایعات را ایجاد می‌کنند با نیات مختلف ازجمله افزایش بازدید صفحه یا تخریب رقیب موردنظر یا تشویش اذهان عمومی و ... اقدام به نشر اخبار کذب و جعلی می‌کنند.

وی اعلام کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و موارد مشکوک را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    10 0
    تا احمق در جهان است مرد رند بدون روزی نمیمونه
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 0
    چرخ خیاطی را کیلویی هم بفروشند پول خوبی میگیرند🤣
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 3
    در کشوری که ساعت مطالعه کمتر از سه دقیقه باشد ملت آن کشور دز عذاب خرافات و جهل خواهد بود...
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 0
    دیوار پر از آگهی این چرخ خیاطی ها هستش
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 0
    چند سال پیش میله بود حالا تبدیل شده به جیوه .. مردم بدام این زشتی ها نمی افتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس