تمرین ضد پهپادی آمریکا و کره جنوبی از بیم تهدید پیونگ‌یانگ

ارتش آمریکا از برگزاری رزمایش ضد پهپادی با کره جنوبی جهت مقابله با پهپادهای رزمی کره شمالی خبر داد.

به گزارش مشرق، کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترکی را برای مقابله با تهدیدات فزاینده پهپادهای کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش وبگاه «رادیو بین‌المللی کره» فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در کره جنوبی روز یکشنبه در بیانه‌ای اعلام کرد که با متحد خود کره جنوبی، یک رزمایش ترکیبی ضد پهپاد را در پایگاه هوایی «گونسان» برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این تمرین‌های مشترک شامل تمرین با سلاح‌های ضد پهپاد و اخلال‌گرهای رادیویی برای سرنگونی یک پهپاد دشمن فرضی بود. ارتش آمریکا تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد نظامیان کره جنوبی در تمرینات به سمت پهپاد دشمن فرضی شلیک می‌کنند.

نفوذ پهپادهای کره شمالی در دسامبر گذشته، عدم آمادگی ارتش کره جنوبی برابر چنین پهپادهایی که به طور بالقوه می‌توانند سلاح های کشنده حمل کنند را آشکار کرده است. کره جنوبی اخیرا با مجموعه‌ای از طرح‌های ضد پهپادی، از جمله انجام تمرینات منظم، ساخت سامانه اشتراک گذاری اطلاعات و استفاده از اخلال‌گرهای ضد پهپاد به تقویت خود مبادرت کرده است.

دستکم پنج فروند پهپاد کره شمال ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ (پنجم دی ماه) وارد حریم هوایی کره جنوبی شدند، اما جنگنده‌ها و بالگردهای کره جنوبی نتوانستند پهپادها را ساقط کنند. به دنبال آن، یک مقام ارتش کره جنوبی اقرار کرد که یک پهپاد کره شمالی تا نزدیک منطقه پرواز ممنوع دفتر ریاست‌جمهوری این کشور نفوذ کرده بود.

رسانه‌های کره جنوبی اخیرا از سرنگون شدن یک پهپاد ناشناس نزدیک پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکا و کره جنوبی و محل استقرار سامانه پدافندی «تاد» خبر دادند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    هر که با امریکا دوست و برادر شد سرانجامش تباهی و نابودی خواهد بود. چون امریکا شیطان بزرگ است. ان شااله
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 1
      هر که با محور شرارت دوستی کرد نتیجه ای جز سوریه ویران نخواهد داشت
    • ح IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 0
      محور شرارت:آمریکا انگلیس فرانسه آلمان اکراین و ناتو
    • رضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      محور شرارت؟🤣🤣سوریه ی ویران؟؟🤣🤣امریکا میگه من داعشو درست کردم.کل سوریه رو گرفته بود با ۷۵ درصد عراق.ابران اومد کمک.الان کجان داعشیا؟؟اهان خودتم داعشی هستی و طرفدارشون ای وهابی.از حرف زدناتون معلومه🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس